یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اردیبهشت ماه امسال سه حراج هنرهای اسلامی در کریستیز، ساتبیز و بونامز لندن برگزار شد که با فروش بیش از ۲۷ میلیون پوند توانست رکوردی قابل توجهی را برای هنر اسلامی شامل خط، خوشنویسی، نسخ خطی، کتاب و… از خود به جای بگذارد.

تجسمي

به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته سه حراج‌گذاری کریستیز، ساتبیز و بونامز در لندن طی سه شب حراج هنرهای اسلامی برگزار کردند که این رویدادها با فروش‌های قابل توجهی روبرو بودند و توانستند در زمینه هنرهای اسلامی رکوردهای قابل توجهی به جای گذارند.

از نکات قابل توجه در این سه حراج فروش خوب آثار خطی متعلق به هنر اسلامی و به ویژه هنر ایران بود.

یکی از آثار ارزشمندی که در این زمینه به فروش رسید، قرآنی تذهیب شده و مطلا متعلق به قرن ۱۵ میلادی بود که در حراج کریستیز این اثر ۳.۷۲۴.۷۵۰ پوند رقمی شد.

اولین حراج فصل بهار که ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، حراج هنر اسلامی و هنر بونامز در لندن بود. در این حراج ۲۱۶ اثر شامل خط، نگارگری، تذهیب و اشیای عتیقه از هنر اسلامی و هند ارائه شده که در مجموع این حراج توانست به فروش ۱.۵۷۰.۰۰۰ پوندی دست پیدا کند.

نکته قابل توجه در این حراج فروش خوب آثار خوشنویسی متعلق به ایران بود که می‌توان به قرآن کوچک تذهیب شده به سال ۱۲۰۴ ه. ق شامل ۲۵۷ برگ که ۲۲،۵۶۲ پوند رقمی شد اشاره کرد

اما در روز اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) نیز حراج هنرهای اسلامی و هند ساتبیز با ارائه ۳۰۲ اثر خط، خوشنویسی، نگارگری، عتیقه و فرش در لندن برگزار شد که این حراج توانست به رکورد ۹.۹۱۴.۶۲۵ پوندی دست پیدا کند.

در این حراج از هنرهای اسلامی، قرآنی تذهیب شده و مطلا متعلق به قرن ۱۵ میلادی ۳.۷۲۴.۷۵۰ پوند رقمی شد و به رکوردی چشمگیر دست یافت.

اما در حراج هنر جهان اسلام و هند حراج‌گذاری کریستیز که دوم ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ما) در لندن برگزار شد ۱۷۹ اثر عرضه شد که به فروش کلی ۱۶.۰۳۱.۳۷۵ پوند دست یافت.

در این حراج از هنرهای اسلامی؛ قرآنی تذهیب شده و مطلا متعلق به قرن ۱۵ میلادی ۳.۷۲۴.۷۵۰ پوند رقمی شد. در این حراجی نیز آثار خوشنویسی ایرانی به فروش‌های قابل توجهی دست پیدا کردند.

کد خبر 440113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha