یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: برندگان پنجاه‌ و هشتمین دوره دوسالانه هنری ونیز اعلام شد و کشور لیتوانی توانست جایزه شیر طلای بهترین غرفه این رویداد بزرگ هنری را از آن خود کند.

تجسمي

به گزارش ایسنا، داوران پنجاه و هشتمین دوره دوسالانه بینال ونیز شامل «استفنی روزنتال» به عنوان رئیس هیأت داوران از آلمان به همراه «دفنه آیاس» از ترکیه، «کریستینا کولو» از ایتالیا و «حمزه واکر» از آمریکا برندگان این رویداد مهم جهانی در عرصه هنرهای تجسمی را اعلام کردند و بر این اساس پاویون کشور لیتوانی با عنوان «خورشید و دریا» با آثاری از «لینا لاپرلیت»، «وایوا گرانیت» و «روجیل بارزدوکات» موفق به کسب جایزه شیر طلای بهترین مشارکت ملی (بهترین غرفه) شد.

پاویون کشور بلژیک با نام «دنیای یک سگ» نیز از سوی هیأت داوران مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و جایزه شیر طلای بهترین هنرمند شرکت‌کننده در نمایشگاه هنری دوسالانه ونیز به «آرتور جافا» از آمریکا رسید و «هریس اِپامینوندا» از کشور قبرس نیز شیر نقره‌ای بهترین هنرمند جوان این رویداد را دریافت کرد.

«ترسا مارگوله» از کشور مکزیک و «اوتوبونگ اِنکانگا» اهل کشور نیجریه نیز دو هنرمندی بودند که مورد تقدیر ویژه هیأت داوران بینال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

هیأت مدیره دوسالانه ونیز به ریاست «پائولو باراتا»، جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد هنری دوسالانه ونیز را نیز به «جیمی دورهام» هنرمند آمریکایی اعطا کردند.

پنجاه‌وهشتمین دوسالانه هنر ونیز از تاریخ ۱۱ می تا ۲۴ نوامبر (۲۱ اردیبهشت تا سوم آذر) در ونیز ایتالیا برگزار می‌شود و امسال ۹۰ کشور از سراسر جهان در آن شرکت کرده‌اند. کشورهای غنا، ماداگاسکار، مالزی و پاکستان برای اولین بار است که در این رویداد بزرگ هنرهای تجسمی حضور یافته‌اند.

کد خبر 440110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha