همشهری‌آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه چهار از لایروبی و رسوب‌برداری مسیل‌ها و کانال‌های روباز و روبسته، کانال‌های مدفون و حوضچه‌های رسوبگیر منطقه خبر داد.

مسيل تهران

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، پیمان پورنصر با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با فصل بهار و تشدید بارش‌های بهاری، رسوب‌برداری و بازسازی قنوات و کانال‌ها با هدف هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه، از ۲۲  کانال و مسیل  اعم از روبسته، روباز و مدفون و ۴۴ حوضچه شمال شرق تهران انجام شد.

پورنصر گفت: مسیل‌ها و کانال‌ها طبق برنامه زمان‌بندی لایروبی می‌شوند. برای کاهش ورود زباله و ضایعات به داخل مسیل‌ها و کانال‌ها حوضچه‌های رسوبگیر به همراه تله زباله‌گیر  احداث و این حوضچه‌های رسوب‌گیر در قالب برنامه زمان‌بندی لایروبی مسیل‌ها و کانال‌ها احیاء و بازسازی شد.

معاون خدمات شهری منطقه چهار تهران در ادامه گفت: در این راستا مسیل خشایار(مقصودبیک)، ابوذر غفاری، دارآباد و کانال‌های باقری، سازمان آب، علم و صنعت،  اردیبهشت، ... و ۲۵۰ مترمکعب از حوضچه‌های امیرنیا، بنی هاشم، ایرانسل،  سراج  و ... رسوب‌برداری شد.

پورنصر با اشاره به دیگر اقدام‌های این حوزه گفت: جلوگیری از مسدود شدن انهار و بازسازی و ریزش‌برداری کوره‌های قنوات از دیگر اقدامات این طرح است؛ همچنین در جهت جلوگیری از  آب‌ماندگی در معابری که دارای شیب نامناسب هستند یا در آنها امکان هدایت آب های سطحی نیست، طی سال گذشته چاههای جذبی در سطح منطقه حفر شد.

او در پایان گفت: برای جلوگیری از آب‌گرفتگی و طغیان احتمالی کانال ها و سهولت تردد عابران پیاده، اجرای پروژه جمع‌آوری آب های سطحی از سطح منطقه عامل مهمی در کاهش مشکلات آب‌گرفتگی خواهد بود.

کد خبر 440086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha