یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی یکشنبه و دوشنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت به علت وزش باد شدید در شمال استان سیستان و بلوچستان پدیده خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای بخش‌هایی از جنوب‌ غرب کشور دور از انتظار نیست.

خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۲ اردیبهشت) در شمال‌شرق، بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: فردا (۲۳ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و اردبیل این شرایط جوی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، بیشترین مقدار بارش طی امروز (۲۲ اردیبهشت) در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوب کرمان و طی فردا (۲۳ اردیبهشت) در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، کرمان، سمنان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از جنوب شرق و مرکز کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

به گفته وی، امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) به علت وزش باد شدید در شمال استان سیستان و بلوچستان پدیده خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به افزایش سرعت باد روی کشور عراق فردا (۲۳ اردیبهشت) وقوع پدیده گرد و خاک برای بخش‌هایی از جنوب‌غرب کشور دور از انتظار نیست.

وی افزود: امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌) مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ اردیبهشت) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد، در اواخر وقت افزایش ابر و بارش پراکنده با احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشترین و کمترین دمای پایتخت طی این روز ۳۲ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. آسمان تهران پس فردا (۲۴ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق با بیشترین و کمترین دمای ۲۹ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 440085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha