همشهری آنلاین: بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یا «سئو» به معنای روندی برای بهتر دیده شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجوی طبیعی یک موتور جستجو است.

SEO pyeamid

معمولا وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار را در صفحه نتایج جستجو دارند، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند.

سئو از دید بازاریابی اینترنتی به چگونگی کارکردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی را جستجو می‌کنند و همینطور کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدامیک از موتورهای جستجو بوسیله مخالطبان مورد توجه قرار می‌گیرد، ارتباط دارد.

بهینه‌سازی یک سایت به این مقصود شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی آن و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به نمایه‌سازی در موتور جسجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک‌دهنده یا لینک‌های ورودی و دیگر تاکتیک‌های جستجوگرهاست.

در این اینفوگرافیک یک ساختار هرمی برای ضروریات سئو در نظر گرفته شده است که شبیه ساختار هرمی نیازهای انسانی بر اساس نظریه آبراهام مزلو است. بر اساس نظریه روانشناسی مزلو نیازهای بنیادی انسان مانند آب و هوا و غذا و ایمنی مقدم بر نیازهای پیشرفته‌تر مانند عزت نفس و احساس تعلق اجتماعی هستند. تنها هنگامی که نیازهایی پایه‌ای برآورده شده باشد، نوبت به نیازهای پیشرفته‌تر می‌رسد. به زبان ساده‌تر اگر شما گرسنه باشید، جای برای عشق باقی نمی‌ماند.

بر همین مبنا نیازهای سئو نیز به صورت هرمی از نیازهای پایه‌ای‌تر مانند محتوای سایت شروع می‌شود و به نیازهای پیشرفته‌تر مانند به اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی ختم می‌شود.

به طور خلاصه می‌توان نیازهای سئو را از پایه تا راس این هرم به این ترتیب برشمرد:

- دسترس‌پذیری به روبات‌های جستجوگر تا موتورهای جستجو بتوانند به محتوای سایت دسترسی پیدا کنند و آن را فهرست نمایند.

- محتوای جالب و بی‌همتا که به پرسش‌های جستجوگر پاسخ می‌دهد.

- کلیدواژه‌های بهینه‌شده که موتورهای جستجو و روبات‌های جستجوگر را جلب می‌کند.

- تجربه عالی کاربر در سایت شامل زمان بارگذاری سریع، آسانی استفاده و «میانجی کاربر» (UI) جذاب.

- محتوای که ارزش به اشتراک گذاشتن دارد که پیوند یا لینک، ارجاع به سایت و ترویج ‌و تقویت آن را باعث می‌شود.

- عنوان، نشانی وب (URL) و توصیف برای اینکه در رده‌بندی‌ها CTR (نرخ کلیک نسبت به رتبه) بالاتری ایجاد شود.

- اسنیپت‌ها و نشانه‌گذاری Schema برای بالابردن رده سایت در صفحه نتایج موتور جستجو

کد خبر 440036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha