همشهری آنلاین: معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: بیشترین تخلفات و تقلب‌های علمی گزارش شده، درباره استفاده از متون دیگران بدون ارائه منبع و کپی‌کاری است.

مسعود برومند

به گزارش مهر، دکتر مسعود برومند با اشاره به آخرین وضعیت آئین‌نامه مقابله با تقلب علمی، گفت: در کمیسیون علمی دولت، دو جلسه در مورد این آئین‌نامه بحث شده و به‌زودی نهایی و به هیئت دولت ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس ساختار این آئین‌نامه، کمیته‌ای پیش‌بینی شده و با توجه به نوع تخلفی که اساتید یا دانشجویان انجام دهند، تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اینکه اخراج اساتید و یا دانشجویان نیز در صورت تخلف در این آئین‌نامه پیش‌بینی شده است یا خیر، گفت: اگر اقدام خیلی جدی صورت بگیرد اخراج هم پیش‌بینی شده است.

وی درباره ارائه گزارش تقلب و تخلف علمی، افزود: تا کنون چند مورد گزارش شده که به کمیسیون‌ها و کمیته‌های مربوطه ارجاع داده‌ایم که در حال بررسی است.

برومند درباره اینکه موضوع تخلف بیشتر موارد ارائه شده چیست، گفت: بیشتر درباره مقالات است که از متون دیگران استفاده شده بدون اینکه مرجع لازم داده شود و یا اینکه کپی شده است.

وی ادامه داد: البته به نسبت حجم بزرگی از مقالات که ما داریم این اعداد کوچکی است اما با این وجود باید آن را به صفر برسانیم.

کد خبر 440003
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha