مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد جراحی برداشتن آپاندیس خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را سه برابر افزایش می‌دهد.

پاركينسون

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی،  پزشکان در بررسی‌های اخیر دریافتند افرادی که تحت جراحی آپاندیس قرار گرفته‌اند سه برابر بیشتر احتمال دارد به بیماری پارکینسون مبتلا شوند.

این متخصصان سوابق پزشکی ۶۲ میلیون بیمار در آمریکا را که تحت عمل جراحی آپاندیس قرار گرفته بودند و نیز افرادی که این جراحی را انجام نداده بودند، مورد بررسی قرار دادند.  

محققان مرکز پزشکی کلیولند آمریکا اظهار داشتند: مطالعه اخیر در مورد علت ابتلا به بیماری پارکینسون با محوریت آلفا سینوکلئین بوده؛ پروتئینی که در مراحله اولیه شروع بیماری پارکینسون در دستگاه گوارش مشاهده می‌شود. به همین دلیل است محققان سراسر جهان بخش‌های مختلف دستگاه گوارش از جمله آپاندیس و نقش آن در بروز بیماری پارکینسون را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

مطالعاتی که پیش از این در مورد تاثیر جراحی آپاندیس بر خطر ابتلا به بیماری پارکینسون انجام گرفته بود با نتایج متضادی همراه بوده‌ است. به طور مثال در سال ۲۰۱۶ مطالعه انجام گرفته روی ۱.۵ میلیون نفر در دانمارک نشان داد افرادی که تحت جراحی آپاندیس قرار گرفته‌اند در آینده با افزایش ناچیز خطر ابتلا به بیماری پارکینسون روبرو هستند. از سوی دیگر، سال گذشته میلادی مطالعه‌ای در سوئد انجام گرفت که نشان داد جراحی برداشتن آپاندیس با خطر کمتر و تاخیر در ابتلا به بیماری پارکینسون همراه است.

این بار متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در یک بررسی بزرگتر روی اطلاعات پزشکی این بیماران دریافتند افرادی که تحت عمل جراحی آپاندیس قرار گرفته‌اند، حداقل شش ماه بعد بیماری پارکینسون در آنان تشخیص داده شده‌ است. از میان حدود ۴۸۸ هزار و ۱۹۰ بیمار که تحت این عمل جراحی قرار گرفته‌اند ۴۴۷۰ نفر به بیماری پارکینسون مبتلا شده‌اند.

کد خبر 439998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha