یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

زهرا ‌نژادبهرام - عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران: براساس طرح جامع شهری، اراضی مناطق شهرداری براساس بافت‌های مسکونی، صنعتی، تجاری، اداری و کشاورزی تقسیم‌بندی و در طرح تفصیلی معیارها و ضوابط کلی هریک از بخش‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و میزان تراکم، تعریف می‌شود.

زهرا ‌نژادبهرام

 تغییر کاربری بافت در هریک از مناطق تهران باید براساس ضوابط و قوانین شهری انجام شود که در سال‌های اخیر به دلیل صدور مجوزهای بی‌رویه، تغییر کاربری واحدها از مسکونی به تجاری و اداری در ۸ منطقه تهران از جمله مناطق ۶، ۷، ۱۰ و ۱۲، گلایه‌مندی شهروندان را به همراه داشته است.  براساس طرح تفصیلی مصوب ۱۳۹۱، شهرداری تهران می‌تواند در پهنه یا بافت مسکونی، مجوز تجاری برای فعالیت‌هایی که خدمات محلی یا ناحیه‌ای دارند، صادر کند اما نبود یک دستورالعمل روشن برای خدمات محلی و وجود برخی خلأ‌های قانونی، موجب صدور بی‌ضابطه مجوزهایی شده است که به سبب آن شهروندان، بافت‌های مسکونی را به تجاری یا اداری تبدیل کرده‌اند.


این اتفاق در مناطق مرکزی تهران موجب اشباع واحدهای تجاری در بافت‌های مسکونی شده و هدف مدیریت شهری از تأمین خدمات برای شهروندان به سمت درآمدزایی و تجاری‌سازی سوق داده شده است. به نظر می‌رسد همین کارها موجب بی‌اعتمادی شهروندان به مدیران شهری شده و متولیان شهر برای جلب اعتماد دوباره باید دستور توقف چنین تغییر کاربری‌ها را صادر و اقدامات و خدمت‌رسانی‌ها را به مسائل بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، تفریحی، گردشگری و ورزشی و همچنین ایجاد فضاهای سبز و پارکینگ‌های عمومی معطوف کنند.  

کد خبر 439951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha