مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: لرزش دست‌ها ممکن است موقتی باشد و مشکلی جدی به حساب نیاید، اما به‌خصوص در صورت تداوم آن باید با مراجعه به پزشک علت آن را پیدا کرد.

tremor

این حرکت غیرارادی دست‌ها در میان‌سالی و سالمندی شایع هستند. در بسیاری موارد این لرزش‌ها تهدیدکننده حیات نیستند، اما  اگر  دچار لرزش شدید دست‌ها شوید، ممکن است حتی  انجام کارهای ساده‌ای مانند غذا خوردن، لباس پوشیدن یا رانندگی برایتان مشکل شود.

لرزش دست ممکن است در هنگام استراحت و عدم فعالیت رخ دهد که نمونه آن لرزش دست در افراد دارای بیماری پارکینسون است . اغلب این لرزش‌های دست در هنگام استراحت حالتی ایجاد می‌کند که گویی فرد دارد پول می‌شمارد (انگشت نشانه و شست به سمت هم می‌روند و حرکات چرخشی انجام می‌دهند).  این نوع لرزش دست هنگامی که شروع به انجام کاری می‌کنید، متوقف می‌شود.

لرزش‌های دست که در هنگام فعالیت رخ می‌دهند، ممکن است وضعیتی (postural) (هنگامی که دست‌ها بازشده و کشیده هستند، بروز می‌کند)، قصدی (intentional) (هنگامی که دست‌ها برای رسیدن به هدفی دراز می‌کنید، ایجاد می‌شود) یا مختص کار (task specific) (هنگام انجام فعالیتی مشخص مانند نوشتن رخ می‌دهد) باشند.

کد خبر 439761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha