چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

شهردار تهران در بیست و چهارمین جلسه شورای معاونین، مشاورین و شهرداران بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره قوانین شهری اشاره کرد و گفت: باید دقت داشته باشیم جایی که قانون وجود دارد و مردم مطلع نیستند فساد اتفاق می‌افتد.

حناچي

از شهرداران نواحی انتظار می‌رود حساسیت و دقت نظر داشته باشند و اجازه ندهند به‌دلیل بی‌اطلاعی مردم از قوانین فساد شکل بگیرد.

خوشبختانه هیأت‌های بررسی تخلفات فعال شده اند؛ امیدوارم همیشه بیکار بمانند، اما اگر پرونده و گزارش تخلفی برسد به آنجا ارجاع خواهد شد.

حناچی به دیدار اخیر خود با معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: سیاست اصولی شهرداری حمایت از استارتاپ‌هاست. بر همین اساس با استارتاپ‌هایی که در واحدهای کمتر از ۱۵۰متر فعالیت می‌کنند و از معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری مجوز دارند، مدارا کنید. البته این شامل آن دسته از استارتاپ‌هایی است که فعالیت جانبی تجاری نداشته باشند.

حناچی همچنین بر تلاش بخش‌های مختلف در کسب درآمد برای شهرداری تأکید کرد و افزود: موضوع تلاش برای درآمد یک تلاش دائمی است و امسال باید این تلاش‌ها مضاعف شود. تأکید ما بر کسب درآمد سالم است و قرار نیست از هر راهی و یا شهرفروشی کسب درآمد کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش به‌ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: رئیس محترم شورای شهر بر ممنوعیت افطاری با هزینه شهرداری تأکید کردند و لازم است که این نکته مورد توجه قرار گیرد. برای ضیافت‌های افطاری در حاشیه‌های برنامه‌های افتتاح و همایش‌ها نیز، سفره‌های ساده و بدون تکلف مورد انتظار است. از سوی دیگر درماه مبارک رمضان انتظار از مدیران شهری این است که شعائر دینی را کاملاً رعایت کنند و در مجموعه‌های زیرنظر خود نیز بر این مهم تأکید ویژه داشته باشند.

او درباره گزارشی که درباره جایگاه‌های سوخت در جلسه ارائه شده بود، گفت: این گزارش نیاز به مطالعات بیشتر دارد. هدف ما کاهش سفرهای شهری است و قرار نیست شهروندان به‌دلیل نبود جایگاه سوخت، طول یک شهر را طی کنند. در برخی شهرها حتی یک تلمبه سوخت نصب می‌کنند تا برای دسترسی‌های محلی شهروندان مورد استفاده قرار گیرد. در پاریس این نمونه را زیاد دیدم.

حناچی بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر نیروها در مواقع بحرانی تأکید کرد و گفت: این آمادگی همیشه باید وجود داشته باشد. به یاد بیاورید که سیل تجریش در تیرماه اتفاق افتاد و زمانی بود که کسی آمادگی آن را نداشت. غافلگیری، اصلی‌ترین عامل تلفات انسانی در سیل‌هاست.

  • حناچی با مترو به بهشت رفت

شهردار تهران صبح دیروز سه‌شنبه ۱۷اردیبهشت‌ماه در راستای اجرای «کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو»، با استفاده از وسیله حمل‌ونقل عمومی در محل کار خود حاضر شد.
پیروز حناچی در نخستین روزهایی که مسئولیت سرپرستی شهرداری تهران را پذیرفت، به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست و تمامی مدیران خود را دعوت کرد تا حداقل در روزهای سه‌شنبه با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا وسایل نقلیه پاک همچون دوچرخه در محل کار خود حاضر شوند. در همین رابطه، شهردار تهران صبح دیروز با استفاده از مترو فاصله ایستگاه‌های دانشگاه شریف تا امام‌خمینی(ره) را طی کرد و با پیاده‌روی در پارک‌شهر، در محل کار خود در خیابان بهشت حاضر شد.

کد خبر 439756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha