همشهری آنلاین: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران برای اروپایی‌ها و انجام اقداماتی تا آن زمان را عاقلانه و صلح آمیز خواند و گفت که تا دو ماه آینده یا برجام تقویت و یا خنثی می‌شود.

فلاحت پيشه

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی که درباره‌ی اقدامات ایران در قالب برجام و دادن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای باقی‌مانده در برجام برای اجرای تعهدات‌شان اظهار کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران صلح‌آمیز بود نتیجه آن است که تا دو ماه آینده عملا اعضای باقی‌مانده برجام دعوت به مذاکره با ایران شده‌اند. بعد از دوماه ممکن است دو اتفاق بیفتد.

وی توضیح داد: اتفاق اول آن است که طرف‌های باقی‌مانده برجام حاضر نباشند در شرایط تحریمی به وظایف خود عمل کنند که این نقض توافق است. اتفاق دیگر آن است که کمک کند ایران با تحریم‌های آمریکا مقابله کند. نتیجه آن است که برجام آن چنان از ثبات و قدرت برخوردار می‌شود که اعضای برجام با هیات آمریکا مذاکره کرده و قدرت خودشان را نشان خواهند داد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط همه اعضای برجام به آن پایبند به آن مانده و اقدامات را در راستای منافع‌شان انجام می‌دهند. با این طراحی یک گام به تقویت برجام نزدیک‌تر خواهیم شد.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: در حالت دیگر آن است که اروپایی‌ها نمی‌توانند به تعهدات‌شان عمل کنند. در این شرایط باید برجام با همه قطعنامه‌هایش کنار گذاشته شود، این یعنی ایران از برجام خارج نمی‌شود بلکه برجام به صورت کاملا خنثی پایان می‌یابد و آنها هم نمی‌توانند شش قطعنامه علیه ایران را برگردانند، لذا این تصمیم عاقلانه و صلح‌آمیز است.

وی در جمع بندی اظهار کرد: در دو ماه آینده یا آنقدر برجام تقویت می‌شود که می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم یا این‌که به صورت خنثی برجام پایان می‌یابد که این به معنای بازگشت به تحریم‌ها نیست. ایران با این کار صلح‌آمیز توپ را در زمین اروپایی‌ها انداخته است.

کد خبر 439749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha