سارا جعفرزاده - خبرنگار: این روزها دسترسی به حمل‌ونقل آسان یکی از دغدغه‌های روزمره شهروندان است. هر شهروندی تمایل دارد صبح که از منزل بیرون می‌آید به شبکه حمل‌ونقل عمومی به راحتی دسترسی داشته باشد.

تاکسیرانی منطقه

از این‌رو مدیریت شهری مناطق برای رساندن شهروندان به این هدف، برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنند. یکی از این مناطق که به تازگی شبکه حمل‌ونقل عمومی خود را گسترش داده منطقه ۱۴ در جنوب‌شرق پایتخت است. راه‌اندازی پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی حدود ۲ماه پیش یکی از گام‌های مثبت در ترغیب اهالی برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در منطقه ۱۴ است. باتوجه به جابه‌جایی روزانه حدود بیش از ۲ هزار مسافر، این پایانه باعث دسترسی بهتر شهروندان به نقاط مختلف پایتخت شده‌است. در ادامه با پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی بیشتر آشنا می‌شوید.

  •  ساماندهی تاکسی‌های خطی بزرگراه بسیج 

تا همین چند ماه پیش کافی بود اول صبح یا آخر شب به تقاطع بزرگراه‌های بسیج و شهید محلاتی سر می‌زدید و تاکسی‌های مختلفی را در حاشیه بزرگراه بسیج می‌دیدید که به‌صورت جزیره‌ای در نقاط مختلف بزرگراه به صف ایستاده بودند تا مسافر پیدا کنند یا آنها را به مقصد برسانند. حالا در این میان از صف طویل تاکسی‌ها که می‌گذشتید، از تعدد مسافران و بحث و جدل سر اینکه چه کسی ابتدا سوار شود، نمی‌شد به راحتی گذشت. اما حالا شرایط تغییر کرده و بخشی از مشکلات مسافران و رانندگان محدوده با راه‌اندازی پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی برطرف شده است و اکنون از آن بی‌نظمی گذشته خبری نیست. اختصاص مکانی به‌عنوان پایانه، مسافران و رانندگان را ملزم به رعایت نظم و انضباط و تردد آسان کرده‌ است.  

  • پایانه‌ای با ۴ خط
علیرضا دهقان-رئیس اداره تاکسیرانی شهرداری منطقه

 در حال حاضر رانندگان در قالب ۴ خط تاکسی در پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. این تاکسی‌ها به مقصد مسیرهای اصلی یا همان مسیرهای دارای جاذبه بالای سفر فعالیت می‌کنند. «علیرضا دهقان» رئیس اداره تاکسیرانی شهرداری منطقه دراین‌باره می‌گوید: «اکنون روزانه به‌صورت تقریبی بیش از ۲ هزار مسافر توسط تاکسی‌های سواری جابه‌جا می‌شوند و ۴ خط تاکسی در پایانه شهید محلاتی مستقر است. این خطوط به سمت میدان امام‌خمینی(ره)، چهارراه سیروس، میدان هفت‌تیر و پل هفده شهریور فعالیت می‌کنند. » او می‌افزاید: «این خطوط مسافر زیاد دارد و ساعات اوج‌ تردد مسافر در این پایانه بیشتر در ساعات ابتدایی صبح و عصر است که با شیفت‌بندی تاکسی‌ها توسط مسئولان خط مشکلی در زمینه ارائه خدمات به مسافران نداریم و مسافران و رانندگان راضی هستند. »

  • راه‌اندازی ایستگاه خطوط ویژه 

در حال حاضر سفرهای برون منطقه‌ای از پایانه تاکسیرانی شهید محلاتی مستمر و منظم انجام می‌شود. این پایانه ۶ هزارمترمربع مساحت دارد و بیشتر از ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۶۰ خودرو ون را در خود جای داده‌است. با این حال به گفته اهالی یکی از کمبودهای این پایانه، نبود تاکسی برای سفرهای درون منطقه‌ای است. دهقان درباره راه‌اندازی ایستگاه خطوط ویژه تاکسی نیز می‌گوید: ‌«در حال حاضر تاکسی‌های مستقردر پایانه مبدأ و مقصدشان مشخص و قرار است ایستگاه ویژه‌ای برای سفرهای درون منطقه‌ای و درون‌شهری به نقاط مختلف راه‌اندازی شود. مبدأ این تاکسی‌ها پایانه شهید محلاتی است اما مقصد برحسب خواسته مسافر تعیین می‌شود. مکاتباتی برای راه‌اندازی این خط ویژه صورت گرفته و امیدواریم با تأمین بودجه و فراهم شدن بخشی از امکانات تا ۳ ماه آینده این ایستگاه هم راه‌اندازی شود. »

کد خبر 439711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha