چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویگو مورتنسن در یک اظهار نظر تند از سوءاستفاده حزب راستگرای بُکس اسپانیا از شخصیت آراگورن در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» به شدت انتقاد کرد.

ويگو مورتنسن در ارباب حلقه ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، حزب بکس در انتخابات ماه گذشته تصویری از شخصیت آراگورن با پرچم اسپانیا استفاده کرده بود که شمشیر در دست به جنگ دشمنان خود از احزاب چپگرا، فمینسیت‌ها، جدایی‌طلبان و... رفته است. شعار حزب هم این است: «بیایید مبارزه را آغاز کنیم برای اسپانیا.»

مورتنسن که به زبان اسپانیایی تسلط کامل دارد و در مادرید زندگی می‌کند، روز سه‌شنبه در نامه‌ای به روزنامه ال‌پایس نوشت: «شما باید خیلی نادان باشید که فکر کنید استفاده از یک از شخصیت برای تبلیغ کارزار انتخاباتی یک حزب بیگانه‌ستیز و راستگرای افراطی مثل بُکس می‌تواند ایده‌ای مناسب باشد. شاید من به نادانی آنها بخندم اما بُکس ۲۴ کرسی در کنگره به دست آورد. این شوخی نیست.»

مورتنسن ۶۰ ساله با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آراگورن چنین ادامه داد: «پیام تبلیغاتی بکس به این دلیل پوچ و خنده‌دار است که آراگورن در کتاب‌های جی‌آرآر تالکین یک دولتمرد چندزبانی طرفدار دانایی است و نژادها، سنت‌ها و زبان‌های مختلف را در سرزمین میانه زیر سایه خود می‌گیرد. به همین دلیل نمی‌توان او را با پرچم یک حزب راستگرا به تصویر کشید.»

شاخه استودیو برادران وارنر در اسپانیا که حق پخش «ارباب حلقه‌ها» را در دست دارد، پیش‌تر اعلام کرده بود اجازه استفاده از تصاویر و شخصیت‌های این سه‌گانه را به هیچ‌کدام از احزاب در رقابت‌های انتخاباتی نداده است.

مورتنسن دانمارکی-آمریکایی در آرژانتین زندگی کرده و از هواداران جدی گروه‌های فکری چپ و احزاب چیگراست.

کد خبر 439681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha