الناز عباسیان-خبرنگار:این روزهای بهاری فرصت خوبی است تا با مساعد شدن آب و هوای شهر سری به بوستان‌ها بزنیم. بوستان‌هایی که بعد از ماه‌ها خلوت‌نشینی و خواب زمستانی، به همت مسئولان شهری، این روزها پذیرای شهروندان هستند.

نوبرانه بوستان ولایت

پیشنهاد می‌کنیم در خنکای عصر بهاری سری به بوستان‌های شهر به‌ویژه «بوستان بزرگ ولایت» بزنید و هوایی تازه کنید زیرا این روزها این بوستان دیدنی‌تر از همیشه است؛ تا دیر نشده در یکی از شب های ماه مبارک رمضان همراه خانواده سری به اینجا بزنید تا از طبیعت زیبا و امکانات جدید آن استفاده کنید. قبل از رفتن به بوستان پیشنهاد می‌کنیم این گزارش را بخوانید تا با اطلاعات بیشتر مهمان این فضای تفریحی و ورزشی شوید.

عادل خزایی پول-مدیر بوستان بزرگ ولایت

از جذاب‌ترین اتفاقات این روزهای بوستان ولایت، افتتاح نخستین گذر غذایی در جنوب شهر با هدف استفاده شهروندان از طبیعت بکر و فضای بانشاط این بوستان است. «عادل خزایی پول» مدیر بوستان بزرگ ولایت درباره این فضای جدید در بوستان می‌گوید: «۱۰غرفه غذای خوشمزه، نوشیدنی و دمنوش با زیرسازی فلزی و نمای چوبی، نزدیک مجموعه قلعه شادی با محوطه‌سازی نیمکت، محل استراحت، نورپردازی، پخش موسیقی سنتی و... برپا شده است. همچنین برای ایجاد فضای شور و نشاط و استفاده از فضاهای موجود در بوستان بزرگ ولایت قطار و درشکه دور رینگ این بوستان آماده ارائه خدمات به شهروندان است. » این گذر در زمینی با مساحت ۵۰۰‌ مترمربع مقابل قلعه شادی بوستان بزرگ ولایت بعد از اذان، در فضای خانوادگی میزبان شهروندان است. علاقه‌مندان با حضور در این محیط شاد با ظرفیت ۱۵۰صندلی چوبی می‌توانند از انواع غذاهای سنتی، محلی، فست‌فود، نوشیدنی گرم و سرد، بستنی و... بهره‌مند شوند. همچنین با هدف تأمین امنیت این محیط، نگهبان اختصاصی حضور داشته و شهروندان می‌توانند از پارکینگ، نمازخانه و امکانات دیگر بوستان استفاده کنند.  

  • شهربازی مدرن 

اگر تصمیم دارید در شب‌های ماه مبارک رمضان فرزندانتان را با یک اقدام شاد سورپرایز کنید، به پیشنهاد رفتن به قلعه شادی بوستان ولایت بیشتر فکر کنید زیرا شهربازی مجهز و سرپوشیده در ضلع جنوبی این بوستان با نام قلعه شادی با مدیریت جدید کار خود را از سر گرفته است. این شهربازی ۲هزارمترمربع مساحت دارد و دارای امکانات رفاهی مناسبی از جمله ویدئوهای دیجیتال، تجهیزات بادی، بازی‌های رایانه‌ای، سینمای مدرن و وسایل بازی نوین و مجهز است.  

  • کشف استعدادهای فوتبالی در «ستاره‌ ساز» 

این روزها اگر در حوالی بوستان ولایت فوتبالیست‌های سرشناس را دیدید تعجب نکنید زیرا برنامه تلویزیونی استعدادیابی «ستاره‌ ساز» با حضور چهره‌های مطرح فوتبال در این بوستان تهیه و تولید می‌شود. «فیروز کریمی»، «خداداد عزیزی»، «‌مجتبی جباری» و «ادموند بزیک» از کارشناسان این برنامه‌اند و «محمدرضا احمدی» و «امیرعلی دانایی» اجرای این برنامه ورزشی را برعهده دارند. از نکات جالب این برنامه این است که چهره‌های گمنام از شهرهای دور و نزدیک خود را به محل برگزاری این مسابقه می‌رسانند. اگر شما هم نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ سال بااستعداد در این رشته ورزشی می‌شناسید به برنامه ستاره‌ساز معرفی کنید. ناگفته نماند علاقه‌مندان باهماهنگی مدیریت بوستان می‌توانند برای مشاهده مراحل مختلف ضبط برنامه در این مکان حضور پیدا کنند.  

  • پارک آسان خودرو 

بوستان ولایت از معدود بوستان‌های پایتخت است که برای پارک خودرو خود در آن مشکل ندارید زیرا این بوستان دارای پارکینگ‌های متعددی با ورودی‌های مختلف است. پارکینگ شمالی با ظرفیت یک‌هزار دستگاه خودرو، پارکینگ شمال شرقی با ظرفیت ۳۸۰ دستگاه خودرو، پارکینگ جنوب غربی با گنجایش ۱۲۰ دستگاه خودرو و پارکینگ جنوبی با ظرفیت یک‌هزار دستگاه خودرو ساخته شده تا حاضران دغدغه‌ای برای پارک خودروهای خود در این مجموعه نداشته باشند.  

  • فضای سبز منحصربه فرد 

از ویژگی‌های دیگر بوستان ولایت فضای سبز منحصربه‌فرد آن است. فضایی که این روزها با به‌زراعی و نگهداشت از سوی مسئولان فضای سبز شهرداری، طبیعت بهاری را زیباتر از همیشه به نمایش گذاشته است. البته آرایش شکل ظاهری درختان و قطع شاخه‌های آفت زده هم جلوه دیگری به بوستان بخشیده است. ۳۹ آلاچیق ۲۵مترمربعی هم به فاصله ۱۰۰متر از همدیگر فضای مناسبی برای دورهمی خانواده‌ها در این ایام ایجاد کرده است. ۱۰دستگاه سرویس‌ بهداشتی به تعداد ۲۴۰ چشمه و ۲۴۰نیمکت پارکی از امکانات رفاهی و خدماتی بوستان است. رستوران و چایخانه سنتی هم به مساحت ۲۴۰مترمربع در ضلع جنوبی بوستان با مدیریت جدید در خدمت شهروندان است.

۵۲ سردیس‌ برنزی از سرداران شهید دوران دفاع‌مقدس در این بوستان نصب شده و جلوه خاص به آن بخشیده است.
۲۹۱ هکتار، مساحت بوستان بزرگ ولایت است که آن را در خاورمیانه بی‌نظیر کرده است.  

  • دعوت به همکاری

از قابلیت‌های بوستان بزرگ ولایت غافل نباشید و برای استفاده بهتر اهالی از ظرفیت‌های این فضای بکر و ارزشمند در جنوب شهر تهران پیشنهاد بدهید. خزایی، مدیر بوستان از پیشنهادهای اهالی استقبال کرده و می‌گوید: «پیشنهادهای اهالی موجب رونق و تحول در منطقه و اشتغالزایی و کسب و کار می‌شود. ما منتظر طرح و پیشنهادات صاحبنظران بومی هستیم زیرا معتقدیم کارشناسان بومی و ساکن در اطراف بوستان بهتر از دیگران می‌توانند متناسب با نیازها و خواسته‌های شهروندان این محدوده پیشنهاد ارائه دهند. » 

کد خبر 439680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha