همشهری آنلاین: یک دادگاه تجدید نظر در مادرید روز دوشنبه ۶ مه اعلام کرد کارلس پوجدمون رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا که اکنون در بلژیک به سر می‌برد می‌تواند در انتخابات ماه جاری پارلمان اروپا شرکت کند.

کارلس پوجدمون

به گزارش یورونیوز،کمیسیون انتخاباتی اسپانیا ماه گذشته پوجدمون و دو رهبر دیگر استقلال‌طلب کاتالونیا را که اکنون از کشور متواری هستند از شرکت در انتخابات محروم کرده بود، اما آنان درخواست فرجام کرده بودند.

دادگاه تجدید نظر گفته است علیرغم اتهام شورش و دیگر اتهامات وارده به جرم اعلام استقلال کاتالونیا، آن‌ها از حق نامزد شدن در انتخابات پارلمانی اروپا برخوردارند.

پوجدمون نامزد شدن خود را قدمی در راه بین المللی ساختن صدای استقلال کاتالونیا خوانده بود.

کارلس پوجدمون ۵۶ ساله پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال در منطقه کاتالونیا از بیم زندان و محاکمه به بلژیک پناهنده شد و اکنون در ۳۵ کیلومتری بروکسل به سر می‌برد.

همه‌پرسی استقلال کاتالونیا که در اکتبر سال ۲۰۱۷ برگزار شد به حکم دادگاه قانون اساسی اسپانیا غیرقانونی خوانده شد و سازمان‌دهندگان آن با احکام زندان روبرو شدند.

پوجدمون نیز که به اتهام برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی و دعوت به شورش به ۲۵ سال زندان محکوم شده است، نامزد شدن خود در انتخابات پارلمانی اروپا را قدمی در راه بین‌المللی ساختن صدای استقلال کاتالونیا خوانده است.

کد خبر 439615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha