سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به روند کاهشی دما تا چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت گفت: در حال حاضر هوای تهران سالم است.

هوای تهران سالم است

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی و کیفیت هوا در ایستگاه مهرآباد، انتظار می‌رود در صبحگاه هفدهمین روز از اردیبهشت ۹۸ افزایش موقتی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و به‌تدریج همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده شود که در کاهش میزان آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران موثر خواهد بود.

وی با بیان این که با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه و تداوم آن تا صبحگاه روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) انتظار می‌رود برخی ساعات صبحگاه همراه با افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق باشد، گفت: با تغییر شرایط جوی در طول روز چهارشنبه و وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه طی برخی ساعات، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت. همچنین تا روز آینده دما روند کاهشی خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در حال حاضر کیفیت هوای تهران با میانگین ۶۳ در شرایط سالم است.

کد خبر 439581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha