سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: این حلوا را به عنوان نذری در مجالس مذهبی نیز می‌توانید تهیه کنید.

حلواي تيره

زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

زمان پخت: ۴۰ دقیقه

برای ۶ نفر

  • مواد لازم برای حلوای تیره

آرد سفید ۲ لیوان

شکر یک لیوان

آب  یک و نیم لیوان

گلاب یک سوم لیوان

کره ۵۰ گرم

روغن مایع یک لیوان 

زعفران آب کرده ۵ قاشق غذاخوری

پودر هل یک چهارم قاشق چای‌خوری

  •  طرز تهیه حلوا تیره

  مرحله اول:

برای تهیه شیره باید شکر ، آب ، گلاب ، زعفران و هل را مخلوط کنید و درون قابلمه‌ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا ۵ دقیقه بجوشد ، روغن را نیز داخل قابلمه‌ای بریزید تا گرم شود ؛ آرد را ۲ بار الک کنید سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم شروع به تفت دادن کنید.

مرحله دوم:

آرد را آنقدر تفت دهید تا رنگ آرد کرم شود. بسیار مراقب باشید آرد شما ته نگیرد ( با قاشق مرتب آرد را هم بزنید ) ؛ پس از آنکه رنگ آرد گرم شد روغن داغ را به آرد اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید تا آرد سرخ شود و رنگ آرد طلایی شود.

مرحله سوم:

حرارت را کم کنید و شیره داغ ( مخلوط آب و شکر که از قبل آماده کرده‌اید ) را اضافه کنید ، پس از اضافه کردن همه مواد را خوب مخلوط کنید سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوای شما خودش را بگیرد و به روغن بیفتد.

مرحله چهارم:

حلوای آماده شده را داغ درون ظرف بریزید و سطحش را صاف کنید. حلوای آرد گندم را میتوانید با خلال بادام، پسته ، پودر نارگیل و … تزئین کنید.

  • نکته‌ها:

– بهترین آرد برای حلوا آرد نان و بخصوص آرد سنگک میباشد ؛ می‌توانید این حلوای خوشمزه را با نان شیرینی میکادو ( نان بستنی ) نیز سرو کنید، برای این کار به همان صورت داغ روی یک لایه نان حلوا بریزید و کامل پخش کنید سپس رویش نان دیگری قرار دهید و پس از خنک شدن بصورت شیرینی برش بزنید.

– اگر در زمان درست کردن حلوای تیره درون مخلوط آرد و روغن گلوله‌های‌ریزی مشاهده کردید با رد کردن آرد از یک صافی بزرگ این مشکل برطرف خواهد شد ، می‌توانید قبل از اضافه کردن آرد به روغن یک بار آردرد را الک کنید تا این مشکل بوجود نیاید؛

– برای دادن رنگ بیشتر به حلوا می‌توانید یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن آرد به روغن بریزید ، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست!

irancook.ir

کد خبر 439563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha