همشهری‌آنلاین: معاون اقتصادی رئیس جمهور از برنامه‌ریزی‌های شهرداری تهران در بازآفرینی شهری تقدیر کرد.

محمد نهاونديان

به گزارش شهرنوشت، محمد نهاوندیان در آیین گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس سازمان نوسازی شهر از محله محور بودن برنامه‌های شهرداری تقدیر کرد و گفت: یکی از نکات طرح بازآفرینی شهری که مورد تاکید ریاست محترم‌جمهوری هم بود و از سال قبل آغاز شد رکن محله محوربودن و رسیدگی به بافت‌های فرسوده در این حرکت بود. امید داریم با برنامه‌ریزی انجام شده در شهرداری تهران همگام با دیگر شهرها از این امکاناتی که در مصوبه هیات وزیران تامین شده، استفاده شود. دولت در مصوبه خود، زمین های دولتی را با اولویت در اختیار این طرح قرار داده است و منابعی هم برای یارانه تسهیلات بانکی در مرحله ساخت برای توسعه گران تخصیص داده است.

نهاوندیان افزود: این جا می‌خواهم مطالبه گذشته را مورد تاکید قرار دهم که ما در آن طرح توقع‌مان از شهر تهران پیشگامی بوده و هست و انشاءالله همین نقاطی که بررسی شده با سرعت بیشتری پیش برود و بتواند الگوهای پیشگامی برای سایر شهرها هم فراهم کند.

رئس سابق دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به حوادث سیل اخیر در کشور گفت: در سیل اخیر در کنار عوارض و مشکلاتی که ایجاد شد موهبت‌های فراوانی هم به دست آمد. یکی، رویش و خیزش ادراک و احساس عمومی جامعه نسبت به مسائل زیست محیطی و مسائل مدیریت شهری بود و این که چرا نباید در مسیل و بستر ساخت و ساز انجام شود. در این زمینه در صدور مجوزها غفلت‌هایی رخ داده و آن طور که شهرداری تهران گفت، در برخی موارد  به دنبال حکم قضایی هم رفته است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در ادامه گفت: همه جامعه امروز مطالبه دارد که ملاحظات زیست‌محیطی مورد توجه قرار گیرد و انشاءالله با اجرای تصمیمات از این سرمایه‌ها بیشتر استفاده کنیم.

کد خبر 439562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha