مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفینه باربری دراگون شرکت اسپیس‌ایکس روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوست و حدود ۲.۵ تن ملزومات ناسا را به آن تحویل داد.

dragon

به گزارش سایت space.com فضانوردان در ایستگاه فضایی با استفاده از بازوی روباتی در ساعت ۱۱:۰۱ به وقت گرینیچ سفینه باربری دراگون را در فاصله ۵۰۸ کیلومتری بالای شمال اقیانوس اطلس را در اختیار گرفتند.

سفینه دراگون حدود ۲.۵ تن وسائل آزمایشگاهی و سایر ملزومات برای ایستگاه فضایی بین‌المللی آورد که شش نفر در «ماموریت اکتشافی ۵۹» اکنون در آن حضور دارند.

دراگون با موشک فالکون ۹ در بامداد  روز شنبه از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فوریدا به فضا فرستاده شد.

تجهیزاتی که دراگون به ایستگاه فضایی آورده است، از جمله برای ساختن «رصدخانه مداری کربن- ۳» ناسا به کار می‌رود که در بیرون ایستگاه نصب خواهد شد تا میزان‌های دی‌اکسید کربن جو زمین را اندازه‌گیری کند.

دراگون  «تراشه‌های بافتی» را به ایستگاه فضایی تحویل داده است که برای شبیه‌سازی رفتار یا اندام‌های انسانی به کار می‌روند.

دراگون برای حدود یک ماه متصل به ایستگاه فضایی باقی خواهد ماند و سپس نمونه‌های آزمایش‌ها و سایر ملزومات را به زمین باز خواهد گرداند. دراگون دارای سپر حرارتی و چتر نجات است تا هنگام ورود مجدد به جو زمین آسیب نبیند.

کد خبر 439520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha