همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و امور آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۵۰ درصد کتاب های حوزه ایثار و شهادت برای دسترسی بهتر مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی الکترونیکی شده است.

محمدحسن کاویانی راد

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ایثارگری چه اقداماتی انجام شده است، اظهار داشت: اولین قدم برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، تسهیل و دسترسی افراد به متن و محتوای کتاب است؛ بر این اساس تلاش کرده ایم در فضای مجازی به صورت رایگان تولیدات خود را در معرض نمایش عموم و خانواده شهدا و ایثارگران قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم تسهیل محتوا یعنی ساده سازی و کم حجم کردن اطلاعات تا افراد بدون کمترین معطلی بتوانند از یک زمان کوتاه بیشترین استفاده را برای بهره برداری از متون کتاب ها داشته باشند. اکنون در بنیادشهید این اقدام به ویژه خلاصه نویسی و تولید آثار کم محتوا برای استفاده عموم در دست اقدام است.

کاویانی راد افزود: جامعه ایثارگری برای شرکت در مسابقات کتابخوانی، مسابقات خلاصه نویسی کتاب ها و ترجمه کتب مختلف تشویق می شوند. همچنین سعی می کنیم این ترجمه ها را برای نسل جوان جذاب کنیم تا در دسترس باشد. البته می خواهیم کتاب ها تکراری نباشد.

وی درباره الکترونیکی شدن کتاب های حوزه ایثار و شهادت نیز گفت: این موضوع در حال انجام است اما مساله ای که وجود دارد، این است که تطبیق و بازنگری کتاب های حوزه ایثار و شهادت هم باید انجام شود اکنون کاربران در سطح شهرستان ها در حال بررسی این موضوع هستند.

معاون فرهنگی و امور آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: به محض اینکه بازخورد اولیه را از سطح رده ها و کاربران داشته باشیم و مطمئن باشیم که مشکلی در الکترونیکی شدن کتاب های حوزه ایثار و شهادت وجود نداشته باشد، این اسناد قابل ارائه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عهده بنیاد شهید و نهادهای متولی است، این نهاد تلاش می کند تا کتاب های حوزه ایثار و شهادت الکترونیکی شود تا مردم بتوانند برای استفاده به راحتی آن را در اختیار داشته باشند.

کاویانی راد ابراز امیدواری کرد که با همت همه مسئولان و در دسترس قرار دادن کتاب های این حوزه، بتوان گام های بلندی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور برداشت، البته تاکنون قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است اما نیازمند برنامه های اصولی تر هستیم.

وی تاکید کرد: در بنیاد شهید کتابخانه های زیادی وجود دارد که هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب تخصصی ایثار و شهادت در آنها موجود است، می توان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

کد خبر 439502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha