دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

حمیدرضا بوجاریان - خبرنگار: ضرورت اجرای اقدامات مکمل در کنار عملیات نیروی انتظامی برای جمع‌آوری معتادان و موادفروشان موجب شد که مدیریت شهری منطقه دست به کار شود.

بوستان زندگی

ساخت بوستان زندگی، به گفته معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۲ در کنار سایر اقدامات با هدف بهبود کیفیت زندگی ساکنان انجام می شود. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه تاریخی تهران در گفت‌وگو با همشهری محله، احداث بوستان در این محله را مهم‌ترین کار انجام شده در راستای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌داند و می‌گوید: «محله هرندی از نظر زیست‌محیطی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق منطقه در حال پایش است. برای کنترل مشکلات محیط‌زیستی این محله که با فقر فضای سبز و مناسب نیز دست و پنجه نرم می‌کند، طرح ساخت «بوستان زندگی» در حال اجراست که با انجام آن زیست‌بوم منطقه تغییر می‌کند. »

به گفته «محمدرضا ندرلو» بوستان زندگی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد: «با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در محله، بهبود کیفیت آب، هوا و خاک، کاهش سطح صدا، تقلیل دامنه نوسانات گرمایی، حمایت در برابر باد، کاهش فرایند فرسایش، مدیریت پسماند، بهبود تصفیه فاضلاب سطحی پیگیری می‌شود. » او به دیگر فعالیت‌های شهرداری برای ارتقای وضعیت محیط‌زیست منطقه اشاره می‌کند و می‌گوید: «طرح پاکسازی و اصلاح میدان «محمدیه» و نیز اصلاح کوچه «برازجانی» و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در این محدوده از برنامه‌هایی است که اکنون از سوی شهرداری برای ارتقای وضع محیط‌زیست در حال اجراست. با انجام طرح‌های محیط‌زیستی در این محدوده‌ها، علاوه بر احیای اماکن موجود در کوچه برازجانی و مرمت ابنیه‌های آسیب دیده در این محور، این نقطه از وجود مشکلات زیست‌محیطی ناشی از وجود افراد مسئله‌دار پاکسازی می‌شود. »

کد خبر 439495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha