همشهری آنلاین: به دنبال اجرای طرحی در شهر ادینبرو از این پس عبور و مرور خودروها و دیگر وسایل نقلیه موتوردار در خیابان‌های این شهر در طول اجرای طرح خیابان‌های باز در روز یکشنبه اول هر ماه ممنوع خواهد بود.

اجرای طرح خیابان‌های باز در پایتخت اسکاتلند

به گزارش ایسنا، به دنبال اجرای رویداد "خیابان‌های باز"در اولین یکشنبه ماه جاری میلادی به منظور کاهش آلودگی هوا خیابان‌های مرکز "ادینبرو" پایتخت و دومین شهر بزرگ اسکاتلند برای عبور و مرور خودروها مسدود شدند.

بسیاری از شهرها در سراسر جهان، خیابان‌های خود را به طور موقت و در رویه‌ای منظم به روی عابران پیاده و مردم گشوده و آن‌ها را برای تردد خودروها، وَن‌ها، و دیگر وسایل نقیله موتوردار مسدود می‌کنند.

شورای شهر ادینبرو اعلام کرده که اولین شهر در انگلیس است که به جنبش "خیابان‌های باز" پیوسته و برای یک دوره‌ ۱۸ ماهه آزمایشی از این پس خیابان‌های شهر را در اولین یکشنبه هر ماه به روی خودروها خواهد بست.

یک عضو شورای این شهر در این مورد اظهار کرد: ما شاهدیم که چگونه طرح‌های مشابه در سطح بین‌المللی با تشویق سفرهای فعال، بهبود کیفیت هوا و ایجاد فضای امن‌تر و آرام‌تر محک زده شده و برای شکل‌گیری این وضعیت در پایتخت اسکاتلند بی‌صبرانه چشم انتظاریم.

وی هم‌چنین افزود: تغییرات اقلیمی یک تهدید واقعی برای جامعه است، واضح است که باید در این زمینه اقدامی کنیم و رویداد "خیابان‌های باز" بدون شک یک قدم در مسیر درست است. همچنین از صمیم قلب متعهد به ایجاد شهری قابل دسترسی، پایدار و دوستانه هستیم.

به نوشته روزنامه گاردین، یوگا در فضای باز، بازی‌ با شطرنج‌های غول پیکر، پخش موسیقی و تای‌چی از جمله فعالیت‌هایی بود که روز یک‌شنبه در خیابان‌های شهر ادینبرو انجام شد.

کد خبر 439486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha