مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت آلمان گفت، برای افرادی که در طرح واکسیناسیون سراسری سرخک شرکت نکنند، جریمه سنگین اعمال خواهد شد.

واكسن

خبرگزاری 'د. پ.آ' آلمان، گزارش داد: در پی گسترش ویروس سرخک در آلمان، وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیشتر و مقابله با این بیماری متوسل به جریمه سنگین شد.

بنا بر اعلام «ینس اسپان» وزیر بهداشت آلمان، افرادی که از واکسینه کردن کودکان خود ممانعت به عمل آورند مشمول جریمه سنگین تا ۲۵۰۰ یورو می شوند.

اسپان در گفت وگو با رسانه‌های آلمان با اشاره به آغاز واکسیناسیون سراسری علیه سرخک از اول مارس ۲۰۲۰ تاکید کرد: می خواهیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

پژوهش‌ها نشان داده، برای جلوگیری از شیوع سرخک، نرخ واکسیناسیون باید به بیش از ۹۵ درصد برسد که این امر هنوز در آلمان محقق نشده است.

در سال‌های گذشته بیشترین میزان شیوع سرخک در ایالت‌های بایرن، برلین، هسن و نوردراین وستفالن گزارش شده است.

در همین ارتباط موسسه پژوهشی «رابرت کخ» آلمان از ابتلای ۱۷۰ نفر به سرخک از ابتدای سال ۲۰۱۹ در این کشور خبر داده است.

وزارت بهداشت آلمان اعلام کرده، انجام واکسیناسیون سرخک در تمامی مراکز درمانی و مطب تمامی پزشکان به جز دندانپزشکان ممکن خواهد بود.

این در حالیست که شیوع سرخک در دیگر کشورها از جمله آمریکا نیز موجب نگرانی مقامات این کشورها شده است.

مرکز پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۶۹۵ مورد ابتلا به ویروس سرخک در این کشور به ثبت رسیده که این امر نشانگر شیوع مجدد و نگران کننده این بیماری پس از ریشه کن شدن رسمی آن در سال ۲۰۰۰ است.

برخی منابع شیوع مجدد بیماری سرخک در آمریکا را به رشد تمایلات و جنبش‌های ضد واکسن در این کشور مرتبط می‌دانند. تعدادی از والدین در آمریکا تحت تاثیر گرایش‌های مذهبی که در اکثر ایالت‌های این کشور استثناهایی را از نظر قانونی برای افراد قائل می‌شوند با واکسیناسیون فرزندان خود در مدارس مخالفت می‌کنند.

کد خبر 439476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha