همشهری آنلاین: «انتقام‌جویان: پایان بازی» در ۱۱ روز اول اکران از مرز دو میلیارد دلار فروش جهانی گذشت و با پشت سر گذاشتن «تایتانیک» حالا فقط «آواتار» را بالاتر از خود می‌بیند.

فيلم آواتار ساخته جيمز كامرون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، چهارمین و آخرین فیلم از مجموعه «انتقام‌جویان» با ۲.۲ میلیارد دلار دومین فیلم پرفروش تاریخ سینماست اما انتظار می‌رود در یکی دو هفته آینده رکورد ۲.۷۸ میلیارد دلاری «آواتار» ساخته جیمز کامرون را پشت سر بگذارد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما لقب بگیرد. نکته جالب اینکه «آواتار» در ۴۷ روز وارد باشگاه فیلم‌های دو میلیارد دلاری شده بود و «پایان بازی» در فقط ۱۱ روز به این رکورد رسید.

تا امروز فقط پنج فیلم عضو باشگاه دو میلیارد دلاری‌ها هستند؛ «آواتار» با ۲.۷۸ میلیارد دلار، «تایتانیک» با ۲.۱۸۷ میلیارد دلار، «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» با ۲.۰۶ میلیارد دلار و «انتقام‌جویان: جنگ ابد» با ۲.۰۴ میلیارد دلار. فروش ۲.۲ میلیارد دلاری «پایان بازی» حاصل گیشه ۶۲۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی (نهمین فیلم پرفروش در بازار داخلی) و ۱.۵۶ میلیارد دلار در بازار جهانی (۵۷۵ میلیون دلار در چین) است.

آنتونی و جو روسو روی صندلی کارگردانی بیست و دومین فیلم از دنیای سینمایی مارول نشستند و با آن در حال شکستن تقریبا تمام رکوردهای تاریخ سینما هستند. «پایان بازی» در هفته اول اکران ۱.۲ میلیارد دلار فروخت و با ۳۵۷ میلیون دلار بهترین افتتاحیه تاریخ را در آمریکای شمالی به نام خود کرد.

رابرت داونی جونیر در نقش آیرون‌من، اسکارلت جوهانسن در نقش بیوه سیاه، کریس اونز در نقش کاپیتان آمریکا، مارک روفالو در نقش هالک، بری لارسن در نقش کاپیتان مارول و کریس همزورث در نقش ثور بازیگران اصلی فیلم هستند.

تنها رکوردی که «پایان بازی» موفق به شکستن آن نشد، فروش هفته دوم در آمریکاست. فیلم این هفته با کاهش ۵۹ درصدی تماشاگران ۱۴۵ میلیون دلار بازار داخلی فروخت که کمی کمتر از ۱۴۹ میلیون دلار «نیرو برمی‌خیزد» است.

کد خبر 439463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha