همشهری آنلاین: هادی خانیکی گفت: صحبت از امید در جامعه خوش‌خیالی نیست، بلکه می‌توان از طریق آن مشکلات غیرقابل کتمان جامعه را با ایجاد ظرفیت‌های بزرگی برای روی پای خود ایستادن حل کرد.

هادي خانيكي و  رونمايي از كتاب اميد اجتماعي

هادی خانیکی در آیین رونمایی از آخرین کتابش «امید اجتماعی؛ چیستی، وضعیت و سبب‌شناسی» که به همت پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و مؤسسه رحمان منتشر شده است، با بیان این‌که باید به هر بهانه‌ای امید را  از امید در جامعه خوش‌خیالی نیست، بلکه راه حل است زنده نگه داشت، گفت: امید و امید اجتماعی به موضوعی مهم در ایران و جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: باید در جامعه به گسترش امید ادامه داد و به همین دلیل موسسه رحمان پس از برگزاری موفقیت‌آمیز اولین همایش امید اجتماعی که با استقبال فراوان روبرو شد به دنبال برگزاری دومین همایش با این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری ایبنا این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و وجود محدودیت‌هایی در جامعه، اظهار داشت: در زمانی که شرایط کشور خطیر است، گفت‌وگو می‌تواند بهترین راه‌حل برای عبور از بحران فروبستگی و ناامیدی به سمت گشودگی و امید باشد.

وی ایجاد امید در جامعه را از مهم‌ترین اقدامات مسئولان کشور برای عبور از بحران‌های کنونی دانست و گفت: البته این موضوع به این معنی نیست که همه مسائل را می‌توان با امید حل کرد، بلکه می‌تواند در میان پارادوکس‌های مختلفی که در جامعه امروز ما وجود دارد، انتخابی مهم باشد.

خانیکی ادامه داد: امید و ناامیدی می‌توانند افق‌های متفاوتی را برای کشورمان بسازند. امید می‌تواند افق‌های روشن و ناامیدی، اضمحلال و فروپاشی جامعه را به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد که صحبت از امید در جامعه خوش‌خیالی نیست، بلکه می‌توان از طریق آن مشکلات غیرقابل کتمان جامعه را با ایجاد ظرفیت‌های بزرگی برای روی پای خود ایستادن حل کرد.

همچنین در این مراسم حمیدرضا جلایی‌پور، محمدمهدی مجاهدی، رضا امیدی وآرمان امیر درباره این کتاب به ایراد سخن پرداختند.

در پایان این مراسم که عصر شنبه  ۱۴ اردیبهشت ۹۸ برگزار شد از کتاب «امید اجتماعی؛ چیستی، وضعیت و سبب‌شناسی» رونمایی شد.

کد خبر 439431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha