دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۶
۰ نفر

پریسانوری-خبرنگار: کانال «عبادی» یا «علم و صنعت» که در منطقه ۴ مسیر ۵ کیلومتری را از خیابان‌های هنگام، فرجام و ملک‌لو تا بزرگراه رسالت را پشت سر ‌گذاشته و به پایین دست سرازیر می‌شود، به فراخور قد و قواره‌اش مشکلات زیادی برای ساکنان منطقه به‌ویژه اهالی محله‌های علم وصنعت و نارمک به وجود آورده‌است.

مسیل عبادی

یکی از مهم‌ترین این مشکلات که هر سال با گرم شدن هوا به اوج خود می‌رسد، انتشار بوی نامطبوع تا شعاع ۵۰۰ متری مسیل است که اهالی و رهگذران را آزار می‌دهد. در سال‌های گذشته مدیریت شهری منطقه تلاش‌هایی برای رفع بوی بد این کانال انجام داده اما امسال قرار است اتفاق مهم‌تری برای این کانال رخ بدهد.  

  • برطرف کردن این مشکل دیرینه

پوشاندن سطح کانال مهم‌ترین کار انجام شده در سال‌های قبل بود که البته نتیجه چندانی نداشته و مشکل فصلی این کانال هر سال تکرار شده است. اما به نظر می‌رسد امسال اقدامات پیشگیرانه شهرداری در حوزه‌های زیست‌محیطی و فنی و عمرانی مشکل بوی تعفن کانال را رفع کند. «حسن عرفانیان» مدیر اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه دراین‌باره می‌گوید: «کانال عبادی یا علم و صنعت یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین کانال‌های منطقه است که از  میان بافت مسکونی می‌گذرد، از این‌رو روزانه و منظم از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ لایروبی می‌شود. همچنین برای پیشگیری از ورود زباله، در ورودی‌های کانال ۱۰ حوضچه زباله‌گیر تعبیه شده که از این حوضچه‌ها ماهانه بیش از ۶۰ تن زباله خارج می‌کنیم. »

او می‌افزاید: «با لایروبی روزانه کانال، مسدود کردن ورودی‌های فاضلاب و جانمایی زباله‌گیرها بوی بد کانال تقریباً برطرف شده و آمار شکایات و پیام‌های ۱۳۷ درباره این موضوع بسیار کاهش یافته است. » علاوه بر اقدامات زیست‌محیطی قرار است اقدامات فنی و عمرانی برای بهسازی دیواره و کف کانال انجام شود. «محمدرضا نجاری» دبیر شورایاری محله علم‌وصنعت دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به قدمت بیش از ۴۰ ساله کانال، حفره‌ها و شیارهایی در کف و دیوارهای کانال به وجود آمده که بخشی از بوی تعفن به دلیل انباشت گل و لای یا وجود لاشه حیوانات در این حفره‌هاست. از این‌رو در بازدید میدانی مدیران شهری قرار شده جداره و کف کانال مرمت و روکش شود. با اجرایی شدن این طرح در ماه‌های آینده مشکل بوی بد کانال عبادی برای همیشه برطرف می‌شود. »

کد خبر 439373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha