شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
۰ نفر

نشست معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه۵ با هیئت مدیره شهرک آپادانا با هدف افزایش و چگونگی نگهداری از فضای سبز شهرک برگزار شد.

شهرک آپادانا

در ا ین جلسه «محمد کوچکی» مدیر اجرایی شهرک گفت: «شهرک آپادانا گرچه محصور شده اما به دلیل وجود ۷ مدرسه دولتی و مراکز اداری و فرهنگی مختلف محل ورود و خروج بسیاری از شهروندان منطقه۵ است، پس قابل قبول نیست که مانند همه شهرک‌های محصور از خدمات شهری شهرداری محروم باشد. یکی از مشکلات این شهرک فضای سبز ۱۳ هکتاری آن است که نیاز به سمپاشی، آبیاری، هرس و... دارد. درحالی‌که این شهرک به دلیل محصور بودن از خدمات شهرداری محروم است. » کوچکی با تأکید بر اینکه نگهداری از فضای سبز شهرک و جلوگیری از خشک شدن درختان آن نه تنها به نفع ساکنان بلکه برای تمامی شهروندان تهران مفید است افزود: «برخی از درختان شهرک خشک شده و باید قطع شود تا درخت جایگزین کاشته شود. یا اینکه با وجود ۲ حلقه چاه به دلیل فضای سبز با مشکل آب مواجه هستیم. از طرفی درختان در تابستان دچار آفت می‌شوند که سمپاشی‌ آنها در توان اعضای شهرک نیست. به همین دلیل لازم است که شهرداری در نگهداری از فضای سبز اینجا مشارکت داشته باشد. »

در ادامه نشست «علیرضا علی بخشی» معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه ۵ گفت: «براساس قانون، شهرداری نمی‌تواند در شهرک‌های محصور فعالیتی داشته باشد اما به دلیل وسعت فضای سبز شهرک آپادانا مکاتباتی با معاونت خدمات شهری شهرداری  تهران و حتی شورای شهر شده تا این محدوده از منطقه ۵ از امکانات شهری بهره‌مند شود که البته هنوز موافقتی صورت نگرفته است. با این حال، شهرداری منطقه در حد توان به این شهرک کمک می‌کند. به‌عنوان مثال برای رفع مشکل آب می‌توان بخشی از آب تصفیه‌خانه شهرک اکباتان را به سمت فضای سبز شهرک آپادانا هدایت کند یا در مورد سمپاشی با توجه به اینکه برای این کار نیاز به حضور کارشناس هست، مسئولیت سمپاشی را شهرداری به عهده می‌گیرد. برای قطع درختان خشک شده هم مجوز قطع برخی از درختان از کمیسیون ماده ۷ گرفته شده اما مسئولیت قطع درختان با خود شهرک خواهد بود. »

کد خبر 439248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha