همشهری آنلاین: درام زندگینامه‌ای «گوندرمان» به کارگردانی آندریاس درسن با بردن شش جایزه از جوایز فیلم آلمان موسوم به اسکار آلمانی موفق‌ترین فیلم شصت و نهمین دوره این مراسم لقب گرفت.

جوايز فيلم آلمان 2019

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، مراسم اهدای جوایز فیلم آلمان ۲۰۱۹ شامگاه جمعه برگزار شد و «گوندرمان» که داستان زندگی گرهارد گوندرمان (خواننده و آهنگساز نامدار آلمان شرقی) روایت می‌کند، شش جایزه لولا از جمله بهترین فیلم را از آن خود کرد. جایزه بهترین کارگردان به درسن رسید و الکساندر شیر برای بازی در نقش اصلی جایزه بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.

موفقیت تجاری «گوندرمان» در گیشه سینمای آلمان در شرایطی رقم خورد که آهنگساز و خواننده آلمانی در بخش غربی این کشور چهره‌ای ناشناخته بود. هر چند در مرزهای شرقی به دلیل ترانه‌های محلی و شیوه زندگی‌اش فراوان هوادار داشت. او پس از رسیدن به قله‌های پیروزی هم همچنان به ریشه‌هایش وفادار ماند و سال‌ها در شغل رانندگی لودر و بیل مکانیکی فعالیت می‌کرد. پس از مرگ گوندرمان در ۱۹۹۸ اسنادی کشف شد که نشان می‌داد او خبرچین پلیس مخفی بوده است.

از دیگر فیلم‌های موفق شصت و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز فیلم آلمان می‌توان به درام «استیکس» با موضوع پناهندگی به کارگردانی وولفگانگ فیشر اشاره کرد. مهم‌ترین جوایز این فیلم لولای نقره‌ای دومین فیلم برتر و لولای طلایی بهترین بازیگر زن برای سوزان وولف بود. داستان درباره یک پزشک متخصص و ملوان آماتور است که می‌کوشد یک پناهنده بی‌خانمان را از غرق شدن نجات دهد.

مستند نامزد اسکار «در باب پدران و پسران» ساخته طلال درکی فیلمساز سوریه‌ای مقیم برلین دو جایزه بهترین مستند و بهترین تدوین را برد و جایزه لولای برنزی سومین فیلم برتر به کمدی‌درام زندگینامه‌ای «پسر هوای تازه نیاز دارد» رسید که با ۳۲ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سینمای آلمان است.

سازمان‌دهندگان جوایز فیلم آلمان لولای افتخاری یک عمر همکاری با سینمای آلمان را به مارگارت فن‌تروتا اهدا کردند؛ سینماگر ۷۱ ساله و خالق فیلم‌های «آبروی از دست رفته کاترینا بلوم» (کارگردانی مشترک با فولکر شلندورف)، «رزا لوکزامبورگ» و «هانا آرنت».

کد خبر 439227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha