همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد نوشابه‌های گازدار رژیمی را جایگزین انواع حاوی قند آن‌ها می‌کنند، در طول روز کالری کمتری دریافت نمی‌کنند.

diet soda

به گزارش هلث‌دی نیوز همچنین بر اساس این نتایج نظرسنجی از ۷۰۰۰ کودک و نوجوان کودکانی که نوشابه‌های گازدار رژیمی می‌نوشند، نسبت به همسالانشان که آب می‌نوشند، روزانه به طور میانگین ۲۰۰ کالری بیشتر مصرف می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند این یافته‌ها تأییدکننده توصیه‌های گروه‌هایی مانند انجمن قلب آمریکا است که کودکان در شرایط مطلوب باید به جای نوشیدن نوشابه‌های پر از قند یا نوشابه‌های شیرین شده با مواد مصنوعی باید آب بنوشند.

آلیسون سیلوستسکی، استادیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه جرج واشنگتن در واشنگتن دی سی و سرپرست این تحقیق می‌گوید: «آب بهترین گزینه است و باید به جای مصرف نوشابه‌های کم‌کالری حاوی شیرین‌کننده مصنوعی نوشیدن آب تشویق شود.»

به گفته او اگر کودک در نوشیدن آب اکراه نشان می‌دهد، می‌توان با افزودن لیمو یا برش‌های توت‌فرنگی یا خیار به آن رایحه داد.

البته بر اساس این یافته‌های این تحقیق در کودکانی که نوشابه‌های رژیمی مصرف کرده بودند، میزان قند دریافتی روزانه (شامل قندهای افزوده) کمتر بود بنابراین به گفته سیلوستسکی مشابه بودن دریافت کالری روزانه آن‌ها با کودکانی که نوشابه‌های دارای قند افزوده مصرف کرده بودند، لزوماً ممکن است یافته‌ای منفی نباشد و نشان‌دهنده آن باشد که آن‌ها این کالری‌ها را از منابعی مغذی دریافت کرده‌اند.

کد خبر 439179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha