خبر > دهمین فرهنگ‌سرای کتاب هم‌زمان با سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برپا شده است. این فرهنگ‌سرا را سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران برای دهمین سال پیاپی برپا کرده و هرروز با برنامه‌های متنوعی پذیرای علاقه‌مندان کتاب است.

عضويت رايگان در كتاب‌خانه‌های عمومی

به گزارش رسانه‌ی خبری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای کتاب در فضایی بالغ بر هزار متر مربع، با شعار «کتاب؛ سایه‌بان شهر» در مصلای امام خمینی (ره)، روبه‌روی در شماره‌ی ۱۲ ساختمان اصلی شبستان فعالیت می‌کند.

برنامه‌های متنوع

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران در این‌باره گفت: «برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی با حضور هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده، عضویت رایگان در ۱۰۷ کتاب‌خانه‌ی سازمان، امکان استفاده از کتاب‌خانه‌ی دیجیتال با بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب الکترونیکی و دو میلیون مقاله تمام متن، رادیو، کافه‌کتاب برای دیدار و گفت‌وگوی چهره‌ به‌ چهره با نویسندگان و نذر کتاب، ویژه‌ی جمع‌آوری کتاب برای مناطق محروم، برخی از فعالیت‌های دهمین فرهنگ‌سرای کتاب هستند.»

او می‌گوید: «چاپ کتاب با نام و تصویر کودک به‌عنوان شخصیت اصلی در «کتاب من»، معرفی «کتاب‌خانه‌ی‌ ویژه‌ی نابینایان» با ۹‌هزار عنوان کتاب صوتی و هزار جلد کتاب بریل، کارگاه صحافی، معرفی فعالیت‌های «باغ کتاب» و عضوگیری در باشگاه مخاطبان این مرکز هم، از دیگر برنامه‌های این فرهنگ‌سراست.

فضایی برای کودکان و نوجوانان

رییس سازمان فرهنگی‌هنری توجه به حوزه‌ی کودک و نوجوان را اولویت برنامه‌های این فرهنگ‌سرا دانست و تأکید کرد: «بخش ویژه‌ی «کودک و نوجوان» با ارائه‌ی محصولات مناسب، برگزاری برنامه‌هایی چون دیدار با نویسندگان و تصویرگران، کارگاه‌های قصه‌گویی و نقاشی و استفاده‌ی رایگان از وسایل بازی، میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان است.»

چهار دستگاه اتوبوس هم با فعالیت‌های ویژه‌ی فرهنگی برای کودکان و نوجوان، در این بخش از فضای نمایشگاه کتاب مستقر شده‌اند. مربیان حاضر در این اتوبوس‌ها، به اجرای فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، نقاشی و غیره می‌پردازند.

امسال بسیاری از هم‌وطنان و دوستان ما از سیل آسیب دیده‌اند. مدرسه‌ها و خانه‌هاشان ویران شده و کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌هایشان را از دست داده‌اند. به‌خاطر همین و برای خوشحالی دوستان ساکن در مناطق آسیب‌دیده از سیل، بخشی از فضای فرهنگ‌سرای کتاب، به گردآوری کتاب‌های اهدایی شما برای این عزیزان اختصاص یافته است. این هدایا بعداً به مناطق آسیب‌دیده فرستاده می‌شود. پس وقتی خواستی به نمایشگاه بروی، یادت باشد که می‌توانی کتاب‌هایی هم برای هدیه‌دادن به این دوستان با خود ببری.

شرکت بهره‌برداری مترو تهران هم در دهمین فرهنگ‌سرای کتاب غرفه‌ی «زنگ مترو» برپا کرده است. این غرفه برای ارتقای فرهنگ استفاده از مترو و آموزش حقوق شهروندی مسافران مترو با اجرای فعالیت‌های متنوع، ارائه‌ی کتاب‌های آموزشی مترو، مشاوره و اجرای سرود، میزبان شهروندان است.


عکس: سایت شورایاری

کد خبر 439146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha