همشهری آنلاین: بیش از دو سال از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون می‌گذرد. اکنون متهم پرونده قتل کیم جونگ نام، یک ماه پس از صدور حکم محکومیت خود، از زندان مالزی آزاد شده است. متهم دوم این پرونده در ماه مارس آزاد شده بود.

دوان تی هونگ

به گزارش دویچه وله، یک زن ۳۰ ساله ویتنامی که متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی است از زندان مالزی آزاد شده است. دوان تی هونگ، اهل ویتنام می‌تواند روز جمعه ۱۳ اردیبهشت (سوم مه) خاک مالزی را ترک کرده و به زادگاه خود بازگردد. خبر آزادی او  توسط وکیلش رسانه‌ای شده است.

تی‌هونگ در اوایل ماه آوریل سال جاری توسط دادگاهی در مالزی به جرم دست داشتن در این سوءقصد به سه سال و چهار ماه زندان محکوم شده بود. این در حالی است که او و دیگر متهم این پرونده، بیش از دو سال از عمر خود را در همین رابطه در زندان سپری کرده بودند.

متهم دیگر این پرونده، سیتی آسیه، یک زن ۲۷ ساله اندونزیایی اواسط ماه مارس از زندان آزاد شده بود. در آن هنگام گفته شده بود که مالزی برای حفظ مناسبات حسنه با همسایه بزرگ خود، اندونزی، اقدام به آزادی این متهم کرده است.

  • آیا متهمان نسبت به عمل خود آگاه بودند؟

دوان تی هونگ، متهم ویتنامی پرونده قتل کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی همراه با سیتی آسیه، در فوریه سال ۲۰۱۷ مرتکب این قتل شدند.

هر دو زن پس از مرگ کیم جونگ نام مدعی شده بودند که نسبت به ماجرای سوءقصد به جان برادر ناتنی رهبر کره شمالی آگاه نبوده‌اند. آن‌ها گفته بودند که گمان می‌کردند قرار است در چارچوب یک شوی تلویزیونی "دوربین مخفی" روغن نوزاد بر چهره مردی ناشناس بمالند.

کیم جونگ نام، در اثر تماس با سم اعصاب به قتل رسید. کیم جونگ نام، برادر ناتنی و مسن‌تر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است. از او پیش از قدرت‌گیری کیم جونگ اون، به عنوان جانشین رهبر پیشین کره شمالی، کیم جونگ ایل سخن می‌رفت. از این رو، قتل کیم جونگ نام به این حدس و گمان دامن زده بود که سرنخ توطئه سوءقصد به جان او در دست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بوده و این عمل از سوی سازمان امنیت کره شمالی سازماندهی و اجرا شده است.

کد خبر 439132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha