چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۸۰ دلار و ۲۴ سنت رسید.

طلا

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: به دنبال رشد شاخص‌ها در بورس آمریکا در جلسه گذشته قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود. این در حالی است که در آستانه نشست مهم فدرال رزرو آمریکا و همزمان با تعطیلی روز کارگر، حجم معاملات در اکثر بازارهای آسیایی پایین بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۸۰ دلار و ۲۴ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز ۰.۳ درصد افت داشت و به ۱۲۸۱ دلار و ۶۰ سنت رسید.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رهبران دموکرات بر سر صرف ۲ تریلیون دلار در بخش زیرساخت‌ها به توافق رسید، ارزش سهام در بازارهای جهان روز سه‌شنبه افزایش داشت.

دیگر عامل رشد شاخص‌ها در بازارهای بورس بروز نشانه‌هایی از بهبود روابط آمریکا و چین بوده است. مایک مالونی، رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کرد که اختلافات تجاری طرفین احتمالا در طی ۲ هفته آینده به نحوی از انحا حل خواهد شد.

حوزه یورو در سه ماهه نخست امسال شاهد رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار بوده و بدین ترتیب بخشی از بدبینی‌ها نسبت به آینده یورو را کاهش داده است. بسیاری از بازارهای مالی در آسیا امروز به مناسبت روز جهانی کارگر تعطیل هستند.

بسیاری از بازیگران بازار همچنین در انتظار نتیجه نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا هستند که احتمالا مسیر آینده نرخ بهره در این کشور را مشخص خواهد کرد.

مایکل مک کارتی تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آمارهای قوی منتشر شده از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا و نرخ اشتغال این کشور ممکن است فدرال رزرو را نسبت به افزایش نرخ بهره در آینده مجاب سازد. به نظر من فدرال رزرو این آمارهای قوی را تایید خواهد کرد، اما هنوز زود است که بخواهند موضع خود در مورد نرخ بهره را تغییر دهند.»

کد خبر 438959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha