سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا و دو فرزندش با شکایت از دویچه بانک آلمان قصد دارند مانع انتقال اسناد مالی خود به دو کمیته تحقیق کنگره شوند.

خانواده ترامپ

به گزارش  ایرنا، نشریه دی ولت آلمان از تلاش «دونالد ترامپ» و دو فرزندش «ایوانکا» و «ترامپ جونیور اریک» برای جلوگیری از بررسی اسناد مالی شان در دویچه بانک آلمان از سوی کنگره آمریکا خبر داد.

براین اساس کمیته های «اطلاعات» و «امور مالی» کنگره آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها هستند، از این بانک آلمانی خواسته اند اسناد مالی مربوط به خانواده رئیس جمهوری را در اختیارشان بگذارد.

این اقدام با هدف بررسی ارتباط مالی ترامپ با کشورهای دیگری غیر از روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ آمریکا انجام می گیرد.

با این حال ترامپ و دو فرزندش با طرح شکایت از دویچه بانک و نیز موسسه مالی «کپیتال وان» خواهان عدم دسترسی نمایندگان کنگره به اسناد مالی خود شده اند.

در همین ارتباط هفته گذشته نیز ترامپ به خاطرافشای مفاد اسناد مالی اش، انتقادهایی را متوجه یک نهاد مالی دیگر آمریکا وکمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا کرده بود.

درحال حاضر تحقیقاتی درکنگره آمریکا علیه ترامپ در جریان است که به دنبال یافتن موارد حمایت مالی از وی در انتخابات ۲۰۱۶ از سوی کشورهای خارجی است.

اواخر فروردین دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا دویچه بانک آلمان و چند بانک دیگر از جمله سیتی گروپ، جی پی مورگان چیس و بانک آمریکا را برای ارائه اطلاعات درباره مسائل مالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و روابط با روسیه، به کنگره فراخواندند.

گفته می شود که ترامپ طی چند سال بیش از دو میلیارد دلار از 'دویچه بانک' دریافت کرده است. «کری مک هیو» سخنگوی دویچه بانک گفته که این بانک درحال «گفت وگویی سازنده» با کمیته های مجلس نمایندگان است.

کنگره طی ماه های گذشته در حال بررسی صدور احضاریه برای این بانک ها و مذاکره با وکلای آنها بوده است.

کد خبر 438902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha