مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته محققان، با یک بازی طراحی شده برای تلفن‌های هوشمند می‌توان افراد در معرض ریسک بالای ابتلا به آلزایمر را شناسایی کرد.

تشخيص خطر ابتلا به آلزايمر با يك بازي تلفن هوشمند

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ایست آنگلیا انگلستان دریافتند افرادی که از لحاظ ژنتیکی در معرض ریسک بالا ابتلاء به بیماری آلزایمر هستند از طریق یک بازی تلفن هوشمند موسوم به Sea Hero Quest قابل تشخیص هستند.

بازی Sea Hero Quest که توسط بالغ بر ۴.۳ میلیون نفر در جهان دانلود شده و بازی می‌شود، به محققان این دانشگاه کمک کرد تا بتوانند با مشاهده عملکرد مغز در رابطه با جهت‌یابی مکانی، درک بهتری از زوال عقل داشته باشند.

این بازی موبایل توسط Deutsche Telekom با مشارکت مرکز تحقیقات آلزایمر بریتانیا، کالج دانشگاه لندن و دانشگاه ایست آنگلیا طراحی شده است.

«مایکل هورنبرگر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تا سال ۲۰۵۰، ۱۳۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به زوال عقل خواهند بود. ما باید برای کاهش ریسک ابتلا به زوال عقل، افراد را شناسایی نماییم.»

زمانی که افراد در این بازی، راه شان را از بین جزایر و توده‌های یخی پیدا می‌کردند، محققان هر ۰.۵ ثانیه از بازی‌شان را به داده‌های علمی تبدیل کردند. سپس آنها بازی افرادی که از لحاظ ژنتیکی در معرض ابتلا به آلزایمر بودند را با افراد سالم مقایسه کردند.

داده‌های این تحقیق مربوط به ۲۷,۱۰۸ شرکت کننده انگلیسی در رده سنی ۵۰ تا ۷۵ سال بود که بسیار در معرض ریسک ابتلابه آلزایمر در دهه آینده قرار داشتند.

محققان دریافتند افراد در معرض ریسک ابتلا به آلزایمر در مسیریابی‌های خود به خوبی عمل نمی‌کردند.

کد خبر 438813
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha