همشهری آنلاین: اولین جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی ۱۰ اردیبهشت ماه به برترین‌های حوزه حقوق شهروندی اعطا می‌شود.

جايزه حقوق شهروندي

به گزارش همشهری آنلاین، اولین جایزه حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبائی به برترین اثر علمی، برترین سازمان مردم‌نهاد، برترین فعال اجتماعی، برترین تلاش قانون‌گذاری، برترین دستگاه اجرایی و برترین تصمیم قضایی در حوزه حقوق شهروندی اعطا می‌شود.

هدف از این جایزه رصد و بررسی کلیه تصمیمات، اقدامات و آثار مرتبط با حوزه حقوق شهروندی و در نتیجه تشویق استمرار اجرای مفاد منشور حقوق شهروندی است که این جایزه به صورت سالیانه با بررسی اقدامات صورت گرفته در دستگاه‌های اجرایی، سمن‌ها، آرای قضایی، آثار علمی-فرهنگی و هنری و فعالان اجتماعی اعطا می‌شود.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حمیدرضا علومی یزدی، دبیر علمی جایزه حقوق شهروندی در این خصوص گفته است: دانشگاه علامه طباطبائی با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود در عرصه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی با توجه به فصل آرمانی سوم قانون اساسی، حق‌ها و آزادی‌های تثبیت و تضمین‌شده در نظام حقوقی ایران و منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس‌جمهور و در جهت ترویج و تقویت گفتمان حقوق شهروندی، اولین جایزه حقوق شهروندی را در چند حوزه مختلف به‌صورت سالانه اعطا می‌کند.

به گفته وی، دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان یکی از مراکز علمی سطح یک جمهوری اسلامی ایران و قطب پژوهشی علوم انسانی و با برخوردار بودن از گنجینه ارزشمند دانشمندان و حقوقدانان بنام کشور با هدف ارتقای حقوق شهروندی در کشور و فعالیت‌های چهره‌های مختلف حقوقی، دانشگاهی و سیاسی کشور این جایزه را در نظر گرفته است.

کد خبر 438768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha