همشهری آنلاین: مارتین اسکورسیزی با حضور در نشست جشنواره فیلم ترایبکا در کنار رابرت دنیرو بنیانگذار این جشنواره و در جمعی که دی‌کاپریو هم حضور داشت، از گذشته‌ها حرف زدند.

سينما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی دو چهره مشهور سینمای آمریکا در نشست جشنواره ترایبکا از یک همکاری طولانی مدت و نتایج آن صحبت کردند.

این دو درباره همه فیلم‌هایی که در طول چند دهه با همکاری آنها خلق شده است دیروز بعد از ظهر صحبت کردند. پویایی این همکاری، نگرانی اسکورسیزی برای هر پروژه خاص و حتی یک همکار مکرر دیگرشان یعنی لئوناردو دی‌کاپریو که در میان حضار نشسته بود، از موضوع‌های این نشست بود.

از «خیابان‌های پایین شهر» در سال ۱۹۷۳ تا فیلم در دست اکران «ایرلندی» که حاصل همکاری مارتین اسکورسیزی به عنوان کارگردان و رابرت دنیرو به عنوان بازیگر است، در نشست ویژه جشنواره ترایبکا مطرح شد.

«گاو خشمگین» تقریباً داشت منتفی می‌شد

اسکورسیزی در این نشست درباره اینکه چقدر از «گاو خشمگین» فیلم زندگینامه‌ای درباره بوکس در سال ۱۹۸۰ متأثر شده بود حرف زد. این کارگردان توضیح داد که چیزی از بوکس نمی‌دانست و مجبور بود درک کند که این یک رشته ورزشی است و باید جیک لاموتا بوکس بازی که نقشش را رابرت دنیرو بازی کرد را بیشتر می‌شناخت.

این کارگردان درباره دیداری که با ایروین ورنکلر یکی از تهیه کنندگان فیلم داشتند حرف زد و اینکه در آن نشست اسکورسیزی گفت من درباره این آدم فیلم نمی‌سازم از نظر من او یک سوسک است و اینجا بود که دنیرو وارد ماجرا شد و گفت نه این طور نیست.

اسکورسیزی بعدها از خاطرات وینکلر فهمید که کار به جایی رسیده بود که قرار بود این فیلم متوقف شود، اما خوشبختانه آنها متقاعد شدند.

اسکورسیزی نامه‌ای از ترنس مالیک درباره «سکوت» دریافت کرد

این کارگردان درباره آنچه الهام‌بخش وی شد تا «سکوت» فیلم تاریخی سال ۲۰۱۶ خود را بسازد به عمق رابطه‌اش با مذهب پرداخت و گفت: برای من، ایمان مانند یک بچه است که پرورشش دادم و مدام در حال تغییر است. در نهایت، نوعی تلاش است. هنوز به پایان راه نرسیده‌ام و هنوز مبارزه برای رسیده به ایمانی بالغ ادامه دارد.

وی یادآور شد که «سکوت» درباره تلاش برای رسیدن به ماهیت ایمان است. وی آشکار ساخت که ترنس مالیک پس از دیدن فیلم برای او نامه‌ای فرستاد و پرسید که مسیح چه چیزی برای ما می‌خواست؟ و اسکورسیزی تاکید کرد: این جالب است.

لئو اینجاست!

لئوناردو دی کاپریو هر چند در این پنل حضور نداشت اما او با اسکورسیزی در ۵ فیلم همکاری کرده و به عنوان یکی از حاضران در سالن حاضر شده بود. او با یک کلاه بیسبال در مراسم حاضر شده بود تا شناخته نشود تا اینکه اسکورسیزی و دنیرو او را معرفی کردند و همین منجر به تشویق وسیع حاضران شد.

دنیرو در واقع اولین فردی بود که به اسکورسیزی درباره دی‌کاپریو گفت. دنیرو با دی کاپریو در فیلم «زندگی پسر» کار کرده بود و بعد اسکورسیزی را متقاعد کرد برای فیلم «گرگ وال استریت» به سراغ او برود. اسکورسیزی در این نشست گفت: این پسر لئو دی‌کاپریو بود و به این ترتیب حضور او را به جمعیت خبر داد و درباره‌اش گفت: او واقعاً خوب است. باید با او کار کرد.

اسکورسیزی درباره دی کاپریو گفت: او یک گنجینه فوق‌العاده بود و فیلم‌هایی را که ما ساخته بودیم دوست داشت و دوست داشت چنین فیلم‌هایی بسازد. در واقع او از اینکه کارهایش را تکرار کند می‌ترسید… و خیلی به حقیقت شخصیت و موقعیت بها می‌داد و از اینکه با نقش تا هر جا کشیده شود نگرانی نداشت.

دنیرو اسکورسیزی را متقاعد کرد «سلطان کمدی» را بسازد

در این نشست مطرح شد این دنیرو بود که اسکورسیزی را به سمت ساخت فیلم «سلطان کمدی» در سال ۱۹۸۲ کشاند. اسکورسیزی هم افشا کرد که به نظرش فیلمنامه این فیلم یک شیرین‌کاری یک خطی بود.

اسکورسیزی گفت به چیزی که توجه نکرده بود مفهوم سلبریتی و شهرت بود. او داشت به دنیرو که به عنوان یک بازیگر درجه یک مطرح می‌شد نگاه می‌کرد و به همه چیزهایی که با این شهرت به همراه می‌آمد؛ در حالی که او پشت دوربین، همان تجربه را نداشت.

اسکورسیزی خطاب به دنیرو گفت: تو تجربه شهرت را به شکلی متفاوت پس از «پدرخوانده» شروع کردی. تو داشتی این را تجربه می‌کردی؛ ولی من نه. برای همین من کاملاً درکی از میزان جاذبه این فیلم نداشتم.

وقتی فیلم اکران شد در باکس‌آفیس شکست خورد هر چند منتقدان آن را بسیار تحسین کردند.

مختصری درباره «ایرلندی»

این دو کمی هم درباره «ایرلندی» جدیدترین تجربه همکاری‌شان صحبت کردند که در نتفلیکس ساخته شده است و اسکورسیزی گفت امیدوار است این فیلم از نقطه نظرهای متفاوتی بررسی شود.

وی گفت: در سال‌هایی که رفته است ما ۲ نفر چیزهای مختلف را به راه‌های خاص تجربه کردیم.

کد خبر 438760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha