همشهری آنلاین: دولت استرالیا در نظر دارد به بهانه حفاظت از گونه‌های بومی؛ تا سال ۲۰۲۰ میلادی، دو میلیون گربه خیابانی را در این کشور از بین ببرد.

گربه‌هاي خياباني

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ای بی سی نیوز، گربه‌های خیابانی مدرن از همان گونه گربه‌های خانگی هستند با این تفاوت که شکار کرده و بدون هیچ‌گونه ارتباطی با انسان‌ها، در حیات‌وحش زندگی می‌کنند. دانشمندان خوی شکارچی‌گری در جمعیت بالای گربه‌های خیابانی را با کاهش جمعیت و در بعضی موارد، انقراض چندین گونه بومی در استرالیا، مرتبط دانسته‌اند.

دولت استرالیا نخستین بار در سال ۲۰۱۵ ضمن انتشار بیانیه‌ای با ابراز نگرانی در مورد گونه‌های بومی کشور و نام بردن از گربه‌های خیابانی به‌ عنوان یکی از تهدیدهای اصلی برای تنوع زیستی کشور از تصمیم خود برای از بین بردن دو میلیون قلاده از این گربه‌ها تا سال میلادی آتی خبر داد.

در طرح «راهبرد گونه‌های در معرض خطر» دولت استرالیا آمده است: «در راستای تعهدی که به اتخاذ اقدام جدی در مورد گربه‌های خیابانی و دیگر گونه‌های غیربومی (invasive Species) داریم، تأثیر این شکارچیان خیابانی را مهار و مقاومت گونه‌های بومی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهیم داد.»

باورها بر این است که گربه‌های غیربومی برای نخستین بار در حدود دهه ۱۷۰۰ میلادی به خاک استرالیا وارد شدند. بنابر گزارش‌ها، حدود ۲ تا ۶ میلیون گربه خیابانی در استرالیا وجود دارد.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، بخشی از برنامه دولت استرالیا برای از بین بردن دو میلیون گربه خیابانی در این کشور، شامل پایین انداختن سوسیس‌های سمی، تله‌گذاری و شلیک کردن به این گربه‌هاست.

شورایی در شهر کویینزلند تا جایی پیش رفته که جایزه‌ای ۱۰ دلاری برای سر هر گربه خیابانی تعیین کرده است.

کد خبر 438745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha