همشهری‌آنلاین: معاون شهردار تهران گفت: برنامه سوم توسعه شهر تهران برنامه مشارکتی پایین به بالاست و باید یک زنجیره بین مناطق و محله‌ها در شهر تهران ایجاد شود تا بتواند این برنامه را پشتیبانی کند.

سكينه اشرفي

سکینه اشرفی در گفت‌وگو با شهرنوشت اظهار داشت: سال ۹۸ سال پرکار و شلوغی برای معاونت برنامه‌ریزی است. چون ما سه سطح از برنامه را اجرا می‌کنیم و برای بهتر اجراشدن سند برنامه سوم توسعه شهر تهران، بدون در نظر گرفتن محلات و مناطق نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

معاون شهردار تهران گفت: بحث مناطق از سال ۹۷ آغاز شد. ۱۵۰ محله شناسایی و شیوه نامه آنها هم تهیه شده است. برای امسال هم سعی داریم تمامی محلات را در این برنامه بگنجانیم اما این ۱۵۰ منطقه فعلا به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

او یکی از بحث‌های اساسی در شهرداری تهران را برنامه‌ریزی طبق شاخص‌ها و ویژگی‌های مناطق عنوان کرد و توضیح داد: باید یک زنجیره بین مناطق و محله ها در شهر تهران ایجاد شود تا بتواند برنامه سوم توسعه شهر تهران را پشتیبانی کند و هم اولویت‌های هر محله که مردم ساکن در آن تهیه می‌کنند در برنامه لحاظ شود. چرا که برنامه سوم توسعه شهر تهران، برنامه مشارکتی پایین به بالا است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران درباره اصلاح ساختار شهرداری تهران هم گفت: کارهای کارشناسی در زمینه بازنگری ساختار شهرداری تهران انجام شده و به مرحله‌ای رسیده که کمیته‌های تخصصی باید شکل بگیرد و بعد از آن در مجموعه شهرداری به فهم مشترکی از رخدادها برسیم و لایحه نهایی را به شورای شهر ارایه دهیم.

کد خبر 438734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha