همشهری آنلاین: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و افزایش حجم آورد رودخانه هیرمند از طریق فراه رود افغانستان تاکنون حدود ۳۵ درصد تالاب بین‌المللی هامون آبگیری شده است.

آبگیری ۳۵ درصد ازظرفیت تالاب بین‌المللی هامون

به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق مختلف سیستان در جمع خبرنگاران گفت: با اقداماتی که از ماه‌ها قبل انجام شده اکثر کانون‌های ریزگرد تالاب بین‌المللی هامون آبیاری شده و کشور همسایه نیز در راستای آبگیری کانون‌های گرد و غبار تالاب همکاری لازم را داشته است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای کمک به سیل‌زدگان کشور افغانستان گفت: بر اساس آموزه‌های دینی به اصل 'اول همسایه، سپس خانه' اعتقاد داریم و علاقه‌مندیم در صورت نیاز به سیل‌زدگان کشور همسایه نیز کمک‌رسانی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همراهی و همدلی خوبی در دو سوی مرز وجود دارد و قطعا مردم سیستان نیز همانگونه که تاکنون به کشور همسایه توجه داشته‌اند از این به بعد هم این رویه را ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان سیلاب اخیر همه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های پنجگانه سیستان با روحیه جهادی و انقلابی پای کار بودند.

موهبتی ادامه داد: در بعضی روزها حتی تا ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات بخش دولتی و خصوصی به منظور آمادگی و جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب مشغول به کار بودند.

وی افزود: دستگاه‌های متولی و مجموعه اعضای ستاد بحران سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی انجام دادند؛ همچنین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی استان با ستاد مدیریت بحران کاملا هماهنگ بودند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی به اتفاق مدیر کل مدیریت بحران استانداری بیش از پنج روز به طور شبانه‌روزی در منطقه سیستان حضور مستمر داشتند.

وی افزود: همچنین تمامی فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شوراها، معتمدان و خود مردم محلی با نصب چادر و حضور در محل و با همکاری و همیاری همدیگر پای کار بودند.

موهبتی اظهار داشت: امروز نیز از مسئولان کشوری دعوت کردیم تا با حضور در این محل، هم برای اجرای پروژه‌های کنترلی و هم تامین اعتبار لازم از نقاط مختلف سیستان بازدید کنند تا در نشست جمع‌بندی تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب و دولت توجه جدی به منطقه سیستان دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: دستگاه‌های متولی نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا ضمن کنترل و بهره‌گیری کامل از آب ورودی، مردم آسیب دیده از سیلاب نیز هرچه زودتر به منازلشان برگردند.

وی ادامه داد: باید اصلاح هندسی مسیرهای رودخانه انجام و نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شود ضمن این که تحکیم بنای رودخانه‌ها و رفع تصرف از تمام رودخانه‌های سیستان و بلوچستان نیز ضرورت دارد.

کد خبر 438631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha