همشهری آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه متاسفانه در کشور به طور هدفمند و مستمر از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت نمی‌شود، گفت: ما در مقطعی به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم اما بعد از مدتی این شرکت‌ها را رها و به حال خود وا می‌گذاریم.

هدايت الله خادمي

هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، افزود: باید شرکت‌های دانش‌بنیان را از خودمان بدانیم و متوجه باشیم که محصولات تولیدی این شرکت‌ها برای خودمان است. شرکت‌های دانش‌بنیان هم باید ابزارهای خود را مشخص کنند و برای دریافت حمایت‌ها تلاش کنند و در این راه خستگی به خود راه ندهند.

خادمی درباره تاثیر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط بروز تحریم‌ها علیه ایران، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی خلاق و ایده‌پرداز هستند و می‌توانند آن ایده را به کالا تبدیل کرده و عملا تحریم‌ها را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در ایجاد اشتغال موثر واقع شوند، تصریح کرد: معمولا شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های درآمدزایی هستند اما اینکه بگوییم تا کنون عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، جواب منفی است؛ البته در موضوع نانو خوب پیش رفتیم اما در بخش‌های دیگر، فعالیت‌ها در حد فعالیت کارگاهی بوده است و پیشرفت چندانی در این زمینه نداشته‌ایم که امیدوارم با تلاش دستگاه‌های متولی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  صندوق نوآوری و شکوفایی این مسیر سرعت بیشتری به خود بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، مسیر پیشرفت این شرکت‌ها و نقش‌آفرینی آنها در کشور سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: با فعالیت این صندوق و نیز حمایت از ایده‌های خوب، به طور قطع می‌توان ابتکارات و اختراعات بزرگی را در کشور به ثبت رساند.  پیشنهاد می‌شود این صندوق به هر میزان که می‌تواند از شرکت‌های دانش‌بنیان که از اراده و توانایی ‌لازم برای تولید یک محصول برخوردار هستند حمایت کند چرا که نتیجه آن در تولید، اشتغال و اختراع بروز خواهد کرد و اگر این اتفاق بیافتد مردم هم به مسئولان اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند زیرا می‌بینند که آن‌ها برای چرخاندن اقتصاد کشور برنامه دارند.

کد خبر 438573

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha