همشهری آنلاین: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر فعالیت خوبی از خود نشان داده‌اند اما این فعالیت چشمگیر نبوده است یعنی این فعالیت در عرصه کلان اقتصادی نمود نداشته است.

يحيي كمالي پور

یحیی کمالی‌پور، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای کیفیت‌سازی، بهینه‌سازی و بهره‌وری هر چه بیشتر می‌توانند به حوزه اقتصاد ورود کنند و موثر واقع شوند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس از شرکت‌های دانش‌بنیان خواست در فضای داخلی و بین‌المللی ورود موثری داشته باشند و در ادامه گفت: این ورود موثر باعث می‌شود اقتصاد سنتی کشور تحت لوای اقتصاد دانش‌بنیان قرار گیرد و مشکلات آن کاهش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط عبور از تحریم‌ها، گفت: تجربه نشان داده که هرگاه آورده‌های اقتصادی مبتنی بر علم باشد بهره‌وری بیشتری در سطح جامعه شکل خواهد گرفت و کاربری بیشتر کسب خواهد شد.

کمالی‌پور تصریح کرد: به طور قطع شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوزه اقتصادی کشور نقش‌آفرین باشند چراکه داشته‌های آنها مبتنی بر تجربیات علمی است که این خود می‌تواند در مسیر پویایی و شکوفایی اقتصاد موثر باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: البته گاهی اوقات مشاهده شده که هر جا با روش‌های سنتی به اقتصاد پرداخته شد از علم روز جا مانده‌ایم و نتیجه خوبی کسب نکرده‌ایم. شرکت‌های دانش‌بنیان برای کیفیت‌سازی، بهینه‌سازی و بهره‌وری هر چه بیشتر می‌توانند به حوزه اقتصاد ورود کنند و موثر باشند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های گذشته رضایت‌بخش بوده است یا خیر، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر فعالیت خوبی از خود نشان داده‌اند اما این فعالیت چشمگیر نبوده است یعنی این فعالیت در عرصه کلان اقتصادی نمود نداشته است.

کد خبر 438560
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha