همشهری آنلاین: مقامات پلیس کالیفرنیا می گویند، فرد مهاجمی که در حادثه تصادف شهر سانی ویل یک خانواده را با خودرو خود زیر گرفت فکر می‌کرد آنها مسلمان هستند.

جوئل پیپلز

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: این راننده که متهم است به طور عمدی گروهی از عابران را در کالیفرنیای شمالی مورد حمله قرار داده است، تنها با این باور که آنها مسلمان هستند، چنین اقدامی را انجام داده است.

رئیس پلیس کالیفرنیا به خبرنگاران گفت:شواهد جدید نشان می‌دهد «جوئل پیپلز» فرد متهم، این حمله را بر اساس مسائل نژادپرستانه انجام داده است. وی از ارائه جزییات بیشتری در این زمینه خوددداری کرد.
جوئل که ۳۴ ساله است به هشت فقره تلاش برای قتل حین رانندگی با خوددروی شخصی‌اش و تلاش برای زیر گرفتن اعضای یک خانواده در اوایل هفته گذشته در شهر سان ویل متهم شده است. در صورت محکومیت، وی به مجازات حبس ابد مواجه خواهد شد.

وکیل او گفته است دادگاه در حال بررسی عمدی بودن اقدام وی بوده و وی ممکن است دچار اختلال روانی باشد.

جی بویارسکی دادستان منطقه سانتاکلارا در کالیفرنیا گفته است هنوز اتهامی در خصوص اشاعه نفرت علیه مسلمانان مطرح نشده است اما این موضوع در حال بررسی است.

دادستان این پرونده این حادثه را بسیار ناراحت کننده و ناگوار توصیف کرده است.

قربانیان این حادثه بین ۹ تا ۵۲ ساله هستند که به گفته پلیس دست کم یک نفر از آنها که یک دختر ۱۳ ساله است در بیمارستان به سر می‌برد وحال او وخیم است.

فرد مهاجم که ساکن شهر سانی ویل است متولد سانفرانسیکو بوده و در صحنه تصادف بازداشت شد. پلیس می‌گوید او بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ در ارتش خدمت می‌کرد و به عنوان حسابرس مالی در وزارت دفاع سابقه فعالیت داشته است.

کد خبر 438552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha