همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: با تلاش ۱۰۶ تیم عملیاتی و تعمیراتی این نهاد برق تمام روستاهای سیلزده استان وصل شده است.

برق

به گزارش ایرنا، فریدون خودنیا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک پنج استان کشور در وصل شبکه برق روستاها افزود: با وقوع سیل نوروز امسال، شبکه یک هزار و ۱۴۵ روستای استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی ۱۰۶ تیم عملیاتی تاکنون شبکه برق یک هزار و ۱۳۹ روستا وارد مدار شده است.
وی ادامه داد: جدیدترین برآورد خسارت سیل به برق لرستان یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال و بیش از ۵۸۰ کیلومتر شبکه دچار خسارت شده است.

وی با تاکید بر افزایش ظرفیت شبکه برق پلدختر بیان کرد: این شهرستان در منطقه‌ گرمسیری واقع شده که باید حداکثر تا ۲ هفته آینده ظرفیت شبکه به ‌منظور جلوگیری از ضعف ولتاژ احتمالی افزایش یابد تا برق پایدار در اختیار شهروندان باشد.

خود نیا اضافه کرد: هم اکنون تنها ۲ روستا واقع در مناطق سخت گذر الیگودرز به دلیل رانش زمین فاقد برق هستند که راه ارتباطی به این روستاها قطع است.

بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، دوره، معمولان و پلدختر شد.

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال است و تاکنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 438385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha