همشهری آنلاین: فهرست طرح‌های پژوهشی تقاضامحور برای جذب دانشجوی دکتری پژوهش محور در سال تحصیلی ۹۹–۹۸ از سوی دانشگاه علامه طباطبائی اعلام شد.

research

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دوره‌های دکتری پژوهش‌محور (research based) در ایران به عنوان دوره‌هایی تقاضامحور شناخته می‌شوند که آموزش و تربیت دانشجوی دکتری و رساله دکتری دانشجو در آنها منطبق بر نیاز ملموس صنعت صورت می‌گیرد.

دوره‌های دکتری پژوهش‌محور از این جهت باعث تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه می‌شوند که دانشجوی دکتری پژوهش‌محور، تحصیل خود را با پروژه‌ای شروع می‌کند که مربوط به نیاز یکی از صنایع یا یکی از دستگاه‌ها است و این نیاز به عنوان موضوع رساله دانشجو قرار می‌گیرد.

دوره دکتری پژوهش‌محور یک دوره تحصیلی تقاضامحور می‌شود که دانشجو در آن با یک موضوع جدی و واقعی درگیر شده و علاوه بر بالا رفتن سطح علمی کشور نیازی نیز از جامعه برطرف می‌شود.

در دوره‌های دکتری پژوهش‌محور، دانشجو پس از انتخاب استاد راهنما و موضوع رساله دوره‌ای سه تا ۶ ساله را می‌گذراند. در این مدت به تشخیص استاد راهنما یا نیاز دانشجو، دروسی به صورت پراکنده و سازمان‌نیافته و در راستای عنوان رساله گذرانده می‌شود و در نهایت از رساله دفاع می‌شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۰، مدل دکتری پژوهش‌محور را به نظام تربیت دانشجوی دکتری در کشورمان وارد کرد.

عناوین طرح‌های پژوهشی مورد تقاضای سازمان‌های اجرایی برای اطلاع داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری شیوه پژوهش محور سال ۱۳۹۸ که دانشگاه علامه طباطبائی را انتخاب می‌کنند، اعلام شد.

ردیف

عنوان طرح پژوهشی مورد تقاضای سازمان اجرایی

سازمان تقاضا دهنده

۱

بررسی تحلیلی و پیش بینی تبعات و اجرای معاهده منع جامع آزمایش هسته ای و ارائه راهکار در راستای تأمین منافع امنیت ملی ج. ا. ا

ساحفا و دجا

۲

ارائه طرح راهبردی تأمین امنیت در دیپلماسی دفاعی-امنیتی ج. ا. ا

ساحفا و دجا

۳

تهیه و تدوین الگوی بوم گردی، گردشگری و سرمایه گذاری شهر محمدآباد با تأکید بر منطقه حفاظت شده کلاه قاضی

شهرداری محمدآباد اصفهان

۴

اعتبار ثبت آنی در نظام حقوقی ایران

کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه

۵

اسناد الکترونیک

کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه

۶

وثیقه و رهن اموال معنوی

کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه

۷

مؤسسات سردفتری

کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه

۸

تعلیق سردفتر و دفتریار

کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه

۹

پرتال اطلاع رسانی مطلوب نظام بانکی

شرکت خدمات انفورماتیک بانک مرکزی

کد خبر 438320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha