مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دود سیگار انواع مختلفی دارد و هر یک از آنها دارای عوارض بسیار خطرناکی هستند.

دود سيگار

به گزارش همشهری آنلاین، دود سیگار دست اول، دودی است که به طور مستقیم به وسیله فرد سیگاری استنشاق می‌شود اما دود سیگار دست دوم، دود سیگاری است که در محیط وجود دارد و دیگران آن را استنشاق می‌کنند. به افرادی که این دود را استنشاق می‌کنند، سیگاری دست‌دوم گفته می‌شود.

سیگاری‌های دست‌دوم،افرادی هستند که خودشان سیگار نمی‌کشند بلکه فقط دود حاصل از سیگار کشیدن دیگران را استنشاق می‌کنند. آن‌ها سیگار نمی‌کشند اما دود سیگار به اجبار  وارد ریه آن‌ها می‌شود.

با حضور به مدت یک‌ساعت در اتاق پر از دود سیگار یک فرد غیر سیگاری ممکن است معادل کشیدن ۵ تا ۱۰ سیگار و مواد سمی موجود در دود سیگار را استنشاق کند.

 طبق گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت،  یکی از هر ۱۰ مرگ ناشی از مصرف دخانیات در افراد سیگاری دست دوم اتفاق می‌افتد.

امروزه ثابت شده است که همه بیماری‌های ناشی از سیگار کشیدن در افراد سیگاری دست دوم هم ممکن است رخ دهد، مانند انواع سرطان و یا بیماری‌های قلبی و عروقی.

 قرار گرفتن در معرض دود محیطی سیگار، باعث افزایش خطر عفونت‌های تنفسی در کودکان می‌شود پس فرقی نمی‌کند که خودتان سیگار بکشید و یا در مکانی حضور پیدا کنید که فضای آن مملو از دود سیگار است.

  • دود سیگار دست‌سوم

دود سیگار دست‌دوم، باقیمانده دود محیطی یا دست‌دوم بر روی سطوح است. دود حاصل از مصرف دخانیات به‌شدت جذب سطوح درون خانه،مانند دیوار، سقف و وسایل خانه مانند فرش،  پرده و اسباب و اثاث‌خانه و همچنین لباس‌ها می‌شود.

دود سیگار دست‌سوم، به‌راحتی از راه پوست، استنشاق، غبار و بلع جذب بدن می‌شود و این یک خطر بهداشتی است که اهمیت آن شناخته شده است.

کد خبر 438311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha