چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آکادمی اسکار اعلام کرد مقررات وضع شده‌اش درباره اسکار و کمپانی‌های نمایش آنلاین را تغییر نمی‌دهد.

سينما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای تصویری اسکار اعلام کرد قوانین مربوط به واجد شرایط بودن برای دریافت جایزه اسکار را تغییر نمی‌دهد و این علیرغم آن است که کمپانی‌های نمایش آنلاین فیلم ممکن است در صورت تغییر مقررات بتوانند برای دستیابی به جایزه اسکار امیدوار شوند.

نشست اعضای هیأت مدیره اسکار دیروز سه شنبه رأی دادند که وضع موجود حفظ شود و هیچ فیلم بلندی نمی‌تواند نامزد کسب اسکار شود مگر اینکه هفت روز اکران در سینماها را با حداقل سه بار نمایش در روز در لس‌آنجلس تجربه کرده باشد.

جان بیلی رئیس آکادمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تجربه نمایش فیلم به عنوان بخشی از هنرهای تصویری حمایت می‌کنیم و قوانین ما اکنون شامل حال نمایش سینمایی است و با توجه به این امر هیأت انتخاب فیلم‌ها می‌توانند رقابت کنندگان برای اسکار را انتخاب کنند.

بیلی افزود: انجمن بیشتر درباره تغییرات شگرف در حال وقوع در صنعت مطالعه خواهد کرد. همین تغییرات هستند که باعث شده‌اند شایعه‌های وسیعی پخش شوند که ملاقات امشب انجمن تبدیل به مبارزه‌ای بین قدیمی‌های فیلمسازی و استریمرهای با جیب‌های پرپول خواهد بود. سرویس‌های استریمینگ بیش از همیشه میزبان استعدادهای درجه یکی هستند که دنبال آزادی خلاقانه و مدل‌های تجربی کار می‌گردند.

اسپیلبرگ یکی از چهره‌های شاخصی است که معتقد است فیلم‌های سینمایی ساخته شده توسط کمپانی‌های نمایش آنلاین از آنجا که در سینماها به نمایش درنمی‌آیند، شایستگی حضور در رقابت اسکار را ندارند.

کد خبر 438279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha