چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۲۶۸ دلار و ۸۴ سنت رسید.

طلا

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که پس از انتشار آمارهای مثبت از بازار مسکن آمریکا بازارهای بورس و ارزش دلار شاهد رشد بودند، قیمت طلا امروز کاهش داشت و در حوالی پایین‌ترین رقم ۴ ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز به پایین‌ترین رقم در سال ۲۰۱۹ یعنی ۱۲۶۵ دلار و ۹۰ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۳ درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۲۶۸ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۷۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

پیتر فانگ، تحلیلگر موسسه وینگ فانگ در هنگ کنگ گفت: «عامل اصلی‌ای که باعث کاهش قیمت طلا شده، تقویت ارزش دلار آمریکاست که بر تقاضای فیزیکی برای خرید فلز زرد نیز اثر گذاشته است.»

پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان فروش خانه‌های نوی تک واحدی در آمریکا در ماه مارس به بالاترین رقم در طی حدود یک سال و نیم اخیر رسیده است، شاخص ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم ۲۲ ماه اخیر در نوسان بود.

انتشار این آمارها موجب شد تا نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد بزرگترین اقتصاد جهان، درست در آستانه انتشار آمارهای تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یابد.

بر اساس برآورد پروژه مدل‌سازی فدرال رزرو آتلانتا، انتظار می‌رود نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا به ۲.۲ تا ۳.۴ درصد برسد در صورتی که این نرخ رشد محقق شود، موجب تقویت احساس حاکم بر بازار سرمایه و تقویت ارزش دلار خواهد شد.

دیگر عامل تضعیف قیمت طلا تقویت شاخص‌ها در بازارهای بورس آسیایی بوده است. قیمت طلا در جلسه قبل به پایین‌ترین رقم در سال جاری میلادی رسید که حدود ۶ درصد نسبت به رقم ۱۳۴۶ دلار و ۷۳ سنتی ثبت شده در ماه فوریه کاهش داشته است.

کد خبر 438266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha