همشهری آنلاین: یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، گفت: در صورتی که بیمار سرطانی با موسیقی و هنر همراه باشد برای درمان موثر، امیدوارتر خواهد بود.

موسيقي درماني موثر براي بيماران سرطاني

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدعلی اکبریان، در سی‌امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است، با بیان اینکه موسیقی درمانی ده‌ها سال است که بررسی شده، افزود: موسیقی در رشد گیاهان، شیردهی حیوانات و زایش آنها نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه‌ای مملو از سروصدا و اغتشاشات صوتی بسیار بالا زندگی می‌کنیم، اظهار کرد: چیزی باید جای این آلودگی‌های صوتی را تا اندازه‌ای پر کند که امروزه در دنیا موسیقی را مطرح کرده‌اند.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: اگر فکر بیماران به سمت موسیقی معطوف شود تا اندازه زیادی امکان بازتوانی برای درمان بیماری خود را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه موسیقی درمانی مربوط به مغز و اعصاب است، ادامه داد: با توجه به اینکه مغز قدرت خودسازی دارد و اگر بخشی از آن آسیب ببیند، خودش را آهسته می‌سازد و موسیقی نقش مؤثری در این عرصه می‌تواند داشته باشد.

اکبریان گفت: بسیاری از بیمارانی که دچار افسردگی هستند وقتی به هنر فکر می‌کنند امیدوار می‌شوند و نقش بسیار زیادی در درمان دارد که موسیقی درمانی و حتی حرکت‌های موزون از جمله یوگا و…، هنر تربیت در عرصه مغز است که نقش مؤثری در این مسیر دارند.

وی افزود: در کشور ما نیز موسیقی درمانی مراحل ابتدایی را طی می‌کند و مراکز یوگا درمانی را با رشته‌های تحت الحفظ آن شامل روش‌های تکلم، تقویت ذهن، تربیت بدن با موسیقی جایگزین می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان با تاکید بر اینکه تاکنون صدها تحقیق و مقالات بسیاری در عرصه موسیقی درمانی برای بیماری‌های مختلف از جمله سکته‌های قلبی و مغزی و ام اس و…، ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمار سرطانی با موسیقی و هنر همراه باشد برای درمان مؤثر، امیدوارتر خواهد بود.

کد خبر 438259
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha