فریبا خانی: در ماه اردیبهشت‌ که هوا بهشتی است، تماشای نقاشی‌هایی جذاب می‌تواند حال‌و هوایمان را بیش‌تر اردیبهشتی کند. این‌روزها در گالری پردیس ملت، چهارمین جشنواره‌ی سراسری دانشجویی نقاشی ژکال این فرصت را فراهم کرده است.

نقاشی‌های جسور بر ديوار پرديس ملت

شاید بپرسی ژکال یعنی چه؟ ژکال در زبان فارسی قدیم به معنی زغال است. مهرنوش برادران، مسئول گالری پردیس ملت، دربارهی این نمایشگاه به خبرنگار هفتهنامهی دوچرخه میگوید: «این نمایشگاه مخصوص دانشجویان کل کشور است و چهارمین دورهای است که برگزار میشود. دانشجویان کشور آثار خود را میفرستند و با دو مرحله داوری آثار، سه اثر برگزیده و پنج اثر قابل تقدیر انتخاب میشوند.»

او دربارهی آثار میگوید: «آثار ارسالی بسیار کارهای خوب با تکنیکهای متنوعی است. دانشجویان چون جوان هستند، در انتخاب سوژهها بسیار جسورانه عمل کردهاند و با توجه به موضوعهای اجتماعی و محیطزیست، کارهای ارزشمندی خلق کرده و نشان دادهاند که جشنوارهها را جدی میگیرند.» 

دانشجویان وقتی میخواهند وارد مرحلهی حرفهای شوند، این نمایشگاه و جشنواره به معرفی دانشجویان با استعداد و کوشا کمک میکند.

داوری  نهایی آثار این جشنواره را دکتر بهنام کامرانی، دکتر جمال عربزاده، پویا آریانپور، فرح اصولی و معصومه مظفری برعهده داشتهاند.

به گزارش سایت جشنواره، در این دوره ۱۵۲۰ اثر از ۶۰۲ هنرمند از دانشگاههای سراسر کشور به دبیرخانهی جشنواره رسید که در دو مرحله داوری، ۱۱۰ اثر به نمایشگاه راه یافت. این نمایشگاه، که از جمعه ۲۳ فروردین فعالیت خود را آغاز کرده تا فردا، ششم اردیبهشت دایر است و دوستداران نقاشی میتوانند از ساعت ۱۱ تا ۲۰ برای تماشای نقاشیها به گالری پردیس ملت (خیابان ولیعصرعج، بزرگراه هاشمیرفسنجانی) بروند.

اثر سارا گلرخ/ تکنیک رنگ و روغن
اثر زهرا صابر طحان/ تکنیک آکریلیک
اثر  یاسمن موسوی/ تکنیک رنگ و روغن
اثر فاطمه قلی‌زاده/ تکنیک رنگ و روغن
عکس‌های نمایشگاه: محمود اعتمادی/ دوچرخه
اثر بهروز قاسمی/ تکنیک رنگ و روغن

کد خبر 438196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha