همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت سپهبد محمدولی قرنی، نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش و اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

مراسم

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت شهید سپهبد محمدولی قرنی، نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش و اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی‌صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم، گفت: شهید قرنی یکی از شهدای مظلوم ارتش است و باید تلاش شود که به شخصیت شهدای والامقامی همچون شهید قرنی بیشتر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه هنوز بخشی از جامعه شهید قرنی را به خوبی نشناخته است، افزود: شهید قرنی در تفکر ماها نمی‌گنجد، این انسان ظرفیت های بسیار عظیمی در درونش نهفته شده بود.

حجت‌الاسلام‌ جلیلی صفت با بیان اینکه زبان از توصیف شخصیت شهید قرنی قاصر است، تصریح کرد: شهید قرنی چه از از نظر مبارزه با بیگانه و طاغوت، دو بار با آن درجه تا پای شهادت و اعدام رفت اما اراده خداوند بر آن بود که ایشان را نگه دارد و این عبد صالح فرمانده شود اما منافقین نتوانستند تحمل کنند و ایشان را به شهادت رساندند.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: ایشان در آن زمان وزیر امور خارجه آمریکا را به منطقه جنوب تهران می‌برد و به وی می‌گوید از چه کسی دفاع می کنید؟ این مردم با همین پای برهنه حکومت شاه را برملا می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای در داخل برای انحلال ارتش، تصریح کرد: امام به شدت با طرح انحلال ارتش مخالف کرد چون می‌دانست در دل ارتش، صیاد شیرازی‌ها و قرنی‌ها وجود دارند.

حجت الاسلام جلیلی‌صفت گفت: امروز امنیت جامعه مرهون عزت و افتخار شهیدانی همچون قرنی است.

کد خبر 438156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha